• Join - It's Free

Verve profiler

Started by Harald Tveit Alvestrand on Friday, October 29, 2010
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 4 posts

God morgen alle prosjektdeltakere!

Den største jobben med Geni prosjekter f.t. er å legge inn profiler - hver profil må legges inn i hvert prosjekt for seg, og det kan bare gjøres av folk som er "managers" på den profilen og medlemmer av prosjektet.

Når den er lagt inn så har alle prosjektmedlemmer lov til å redigere på den.

Måten du legger inn en profil på er å gå til "More actions" ("Flere handlinger" på norsk) og velge "Add to project" ("Legg til prosjektet") - du kan så velge mellom prosjekter du er medlem av. En profil kan godt være meldt inn i mange prosjekter - norske konger nevnt i sagaene bør også meldes inn i prosjektet "Mytiske norske konger", for eksempel.

Om du finner en profil som burde være med men ikke kan legges inn - send meg en melding eller nevn den her - "curators" kan legge inn hvilken som helst profil.

Påminnelse: Bare legg inn profiler som faktisk er nevnt i sagaene, eller deres "NN ektefelle" profiler - det bør alltid stå i "Om meg" hvilke sagaer de er nevnt i!

Lykke til med profiljakten!

Det var da veldig så vanskelig og kronglete dette er laget da ! Geni med all sin viten kunne vel ha ordnet dette på en mer smuk måte. Dessuten: Dette er en dobbelføring av disse profilene. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig. Og jeg som trodde at et "project" skulle være noe "a la" wikipedia der for eksempel man nederst på siden til hvert prosjekt har lenker til hver profil. Dette foreslår jeg heller ! Jeg håper inderlig at dette prosjekt "arbeidet" ikke tar luven av all gleden med hobbyen slektsgransking.

Hell og lykke i anegranskingen.

Det er forskjell på hva folk liker å gjøre ... enig i at det å legge inn profiler er kronglete, men hele konseptet prosjekter er bare noen få uker gammelt. Da ideen først ble lansert var det mange som så for seg store prosjekter med tusenvis av profiler, mens andre så for seg små prosjekter med en håndfull profiler - det er enda i støpeskjeen, og vi får se hvordan det utvikler seg.

Jeg betrakter det først og fremst som en måte å dele profil-aksess på, sekundært som en måte å få oversikt over hva som trengs å gjøres i "mitt" interesseområde, og tertiært som en side vi kan legge informasjon på som gjelder alle profilene i prosjektet.

Men det er erfaringene som vil forme det. Lykke til!

vi må for all del ikke gleme godeste Kong Saur i det hele da :-)

finnes vel ikke det land i verden,som kan hoste opp en konge,av et slikt kaliber :-)

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion