• Join - It's Free

Wouter Haage - Het gebruik van de juiste velden

Started by Private User on Saturday, April 26, 2025
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 5 posts

In mijn ogen is "overzicht" veld. "About" voor samenvatting van de gegevens die je niet kwijt of nog niet kwijt kunt in de andere velden.

Als eerste zie de beroepen.

Dit kun je kwijt in tabblad bereikbaar via "profiel bewerken" en dan "werk"

En voor de laatste beroep daar klik je aan "huidige functie"

Ik vind het wel mooi als je in 'OVER MIJ' een overzicht van iemands levensgeschiedenis kunt aantreffen, inclusief welke vak of beroep men beoefende in welk tijdsgewricht... Dat laat onverlet dat je het ook in de profielgegevens zelf kunt zetten, want in het 'OVER' veld gaan bij samenvoegingen soms de raarste gegevens samenkomen. Sommigen zetten er alles in wat ook in een akte staat, dat is pas 'overbodig' als het ook te vinden is in de feitelijke profiel-gegevens...

In de "over" van het profiel. Kan een verhaaltje staan. En het is handig dat na elke samenvoeging het verhaal of omschrijving op geschoond wordt. In mijn ogen is dat de taak van iedereen, maar de eerste onder de gelijken van de managers heeft het laatste woord hier over. Wie, dat is dan dienen de beheerders maar zelf uit te maken.

In mijn ogen is herhalen wat in de akte staat overbodig. En info dat elders staat ook.

Op moment dat het profiel in de opbouwfase is, dan mag je er alles in dumpen wat je maar wil, als het maar te maken heeft met het profiel.

Maar feiten die gelinkt kunnen worden aan bronnen of bewijzen, dat graag in het juiste veld. De meta data dus op de juiste plaats.

Het Over veld kan mooi opgemaakt worden, dus met kopjes en zo. Nu heeft geni een eigen versie van opmaak codes.

Overigens om minder werk te hebben voor de Curatoren dienen de MP aan de strenge opmaak regels voor het Over veld te voldoen. Dus als je opmerking over van een Curator ziet bij een MP verzoek in de trant van "about" veld op schonen aub, dan is het een teken dat het verzoek afgewezen is omdat het Profiel in huidige vorm of prive info heeft of dat het About veld een grote chaos is.

Tja, grote chaos, dat tref je vooral aan bij Zuid-Afrikaanse profielen. De inmiddels overleden curatrice Judy heeft ontzettend veel werk verzet door archieven af te gaan en daar de juiste gegevens bij elkaar te sprokkelen, maar ze was nog niet 'vertrokken' of sommigen 'onverlaten' vonden het nodig flink te gaan samenvoegen, zodat het aantal beheerders daar soms zelfs op beide handen & voeten niet meer te tellen is. En al die zooi van die samenvoegingen met alle onzin-fouten staat er nog steeds, word daar maar eens wijs uit... Erger vind ik nog dat in dat land in een bepaald tijdsgewricht sommigen het wisten te presteren om zelfs in archieven te verduisteren dat voorouders niet helemaal 'wit' bleken te blijven, dus zodra er een kleurtje uit de baarmoeder kwam, moest er 'ingegrepen' worden in de stamboom. Tja, we dachten dat ze daar in Engeland uniek in waren, maar nazaten van onze 'blanke' globe-trotters wisten er ook wel 'raad' mee.

Ooit iets proberen te doen in SA, maar ze zijn daar zo hard en zo op de man, dat het niet leuk is.

Echt daar hebben ze andere normen en waarden.

Dat gaat zover dat ze zelfs de Nederlandse roots ook nog proberen te vervalsen.

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion