• Join - It's Free

IKKE legg til der det kommer forslag som; Dette er xx antall slektninger du kan legge til...

Started by Bergtor Roald on Sunday, April 13, 2025
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 13 posts

Dette forslaget kommer til ALLE ybegynnere i MyHeritage, og sprer seg som "pest"
Her er et skrekk eksempel :

I Robertsen Web Site administrert av Karl-Fredrik Robertsen 
finner jeg dette

Mickel Christensen Heggelund
1602 – 1660
Foreldre:
Christen Sørensen Hegelund, Karen Hegelund (født Jensdatter)

Søsken:
Ane (? ) Larsdatter,
Anna Catharine Christensdatter Hegelund ( Av Danmark ),
Anna Lauritsdatter Kjærulf (født Lauridsdatter),
Christen Christensen Heggelund,
Christen Sørensen Heggelund,
Eleonora ( Leonora ) Christine Christensdatter,
Frantz Christensen Heggelund,
Jens Christian Lauridsen Mørk D.æ.,
Las Christensen,
Laurids Den Yngre (Jr) Lauridsen Mørk,
Maren Lauridsdatter,
Mikkel Christensen Sørensen Hegelund,
Morten Christensen (Christenssøn) Heggelund,
Morten Christensen Christenssøn Heggelund,
Morten Christensen Hegelund,
Morten Christensen Hegelund,
Oluf . Lauridsen,
Peder Christensen,
Sofie Elizabeth Christensdatter, Torstein Olsen,
Sofren Christensen Heggelund,
Søren Christensen Hegelund,
Søren Heggelund,
Ukjent Jensdatter

Her er det nødvendig med ei «varetelling:
Ikke trykk pøå;
Her er xx antall slektninger du kan legge til i ditt tre. NEI NEI Nei
Da ender du opp med en slik «familie, som vist ovenfor.

I utgangspunktet er det i RETT OLPPADSTIGENDE linje
Barn av søskenbarn og tremenninger er bare tull. Dem kobles automatisk til verdenstreet, igjennom GENI.

Det er vel ikke et problem på Geni at MyHeritage brukere gjør dette.
Absolutt ingen profiler som legges til på Myheritages kobles automatisk til verdenstreet - bortsett fra som Smart Matches som jo ikke er smarte. Det vi på Geni IKKE skal gjøre er å bekrefte dem som matcher da MyHeritage profiler jo ikke er kilder, - kun hint til å finne løsninger selv. Uansett opprettes de ikke automatisk som profiler på Geni.

Dette er kopi av et geni søk. Geni eies av MyHertage. For å få opp inntektene gjør MyHeritage slik at, treene deres blir unødvendig større, og dermed øker abonnements avgiften, som regne pr måned, innkreves på år.

Geni søker i MyHeritage og omvendt, men det betyr ikke at alle profiler i MyHeritage finnes i Geni - heldigvis.

Takk for info Bergtor! Skal kun få kopiert alt som ligger på Geni/Myheritage nå uansett. Skal ikke bruke noe av dette mer.
Håper å finne et Europeisk selskap som tilbyr et godt system isteden.
God påske!

Ser at stadig så blir det importert profilar frå My Heritage via SmartCopy der kjelda er Geni :(

myfamilytree15.0.3.0x64
Dette er et ikke nettbasert Windows program
Der må du legge inn hver enkelt person manuelt. Lagres på din PC og eventuelt en ekstern disk, hvor du kan lagre alle utskrifter fra nett.
bergtor.opsett@gmail.com

Hej. Ja jeg er en af de nye som har dummet mig med at sige ja til smart matches desværre :(
Startede mit træ her på Geni for 12 år siden, men har først nu fået genoptaget det.
Nu sidder jeg så med det problem, at der er næsten flere familiemedlemmer tilføjet på min mands side af af familien og ikke noget jeg var interesseret i at søge info omkring. Hvordan kan jeg slette dem og forhindre at flere hits kommer frem? Det er lykkedes mig at skjule en del.
Eller er jeg nødt til at starte helt forfra?
Offline bruger jeg indtil videre My Family Tree builder, men brugte i sin tid Brother's keeper. Kan bedst li' at arbejde offline og så gå online og opdatere automatisk. Men nu er det desværre et stort rod som jeg ønsker at rydde op i.
Jeg har dog ingen abbonement, for som det tidligere blev sagt, så er det nu på årsbasis og ikke månedsbasis. Dertil bruger jeg det ikke nok og så bliver det for dyrt for mig.

Jeg kan desværre ikke skrive på norsk mere, så håber det blev forståeligt som jeg skriver :)

Vil også fraråde å bruke MyHeritage sine Record Mathes på Norske kirkebøker med mindre du har planer om å betale dyre summer både for Geni abonnement og MyHeritage abonnement. Jeg la til en del Record Matches på kirkebøker når jeg fortsatt hadde abonnement på MyHeritage. Disse kom da inn som kilder. Transkripsjonene til MyHeritage er ofte feil-stava, så jeg måtte likevel åpne kirkebok-linken og legge inn riktig transkripsjoner. Når MyHeritage abonnementet mitt gikk ut, så hadde jeg ingen planer om å betale nærmere 2500 kroner for å fornye det med et år, men ser nå at de kildene jeg la til via MyHeritage ikkje lenger kan leses. Jeg vil derfor anbefale å istedet finne kildene fra Digitalarkivet.no eller andre plasser der en ikke må ha abonnement for å se innholdet. Jeg må nå inn å slette alle kildene med link til MyHeritage og heller legge inn kilder via direktelink til Digitalarkivet. Jeg er slett ikke imponert over MyHeritage sin innsats for å fjerne / minimere feilinformasjon. Om feilen først er inne i systemet, så sprer det seg som tørt gress til andre slektstrær i MyHeritage og også til Geni via SmartMatches og om en oppdager en feil er det ingen enkel oppgave å få fjerna / korrigert det. Du har litt samme problemet på Geni, men her er det iallefall stort sett kun en profil av en og samme person og finner du feil, så har du mulighet til å få rette det opp, i motsetning til MyHeritage der du kanskje må sende melding til 50 personer og be de rette opp feilen.

La MyHeritage "leve sitt liv" og Geni sitt....Ikke stol på noe før du selv har sjekket primærkilder (kirkebøker, folketellinger ol) . Det er irriterende at "fremmede" har spammet profiler med x antall Matcher fra MH, uten å ha sjekket om de er korrekte eller ikke De trykker bare ... Da kan det kom inn "bekreftede treff" på helt andre personer fra danske kirkebøker, svenske folketellinger osv.. Det nye fra MH med "historiske treff" er bare tull. Var nettopp innom en profil med maaange "historiske treff", Ingen av disse gjaldt personen på profilen, men andre personer med lignende navn.
Jeg sletter alle forslag om "treff" fra MH. Få brukere på MH følger norske navneskikk/-tradisjoner. Profiler blir ukritisk kopiert på andre profiler uten at noen merker at det er feil. Disseprofilene kan komme inn som importer her på Geni. Og feilene følger med
Selvsagt er det opplysninger på MH profiler som kan være nyttige for videre sjekking.

Enig, - gi f. i Myheritage og konsentrer dere heller om at verdenstreet Geni er riktig.

Geni og Myheritage har samme Israelske eiere/stab. Det henger sammen.

Nei, det er et holdingselskap som nå eier begge, og er selvstendige selskap. Eneste Israelske er at hovedkvarteret til Myheritage ligger i Israel. Hovedkvarteret til Geni er i Los Angeles, - har besøk dem der.

Showing all 13 posts

Create a free account or login to participate in this discussion