Het is heel frustrerend als je geen dubbele profielen wilt maken en een manager reageert niet op je verzoek om je toe te voegen als manager. Veel beheerders hebben Geni al in geen jaar bezocht en dus als het ware hun profielen onbeheerd achter gelaten.
Als deze profielen binnen de familiegroep liggen en niet openbaar zijn, dan is er niets aan te doen.
Maar als de profielen openbaar zijn dan kunt u een curator verzoeken u medemanager te maken !
Inderdaad, ik zit met zo'n aantal van die gevallen...behoorlijk lastig. Het lijkt ook wel of sommige mensen angstvallig hun aangemaakte profielen afschermen. Strookt ook niet altijd met het collaboratieve opzet van Geni. Gelukkig worden profielen vanzelf openbaar als ze ver genoeg van je eigen profiel verwijderd zijn...
Misschien goed voor een request: profielen van managers die in een jaar niet meer hebben ingelogd worden automatisch openbaar (behalve kinderen) ?
Mijn gevoel rond 'privé' profielen is dat de meeste mensen gewoon niet beseffen dat ze privé zijn. Toen ik maanden geleden vooral rond mijn eigen naaste familie bezig was, betrapte ik er mezelf steeds weer op dat ik vergat een aangemaakt profiel een tweede keer te openen en het hokje 'privé' af te vinken. Ik bedoel maar, het is volgens mij zelden met opzet dat mensen een profiel privé houden. Het toont maar weer dat de privacy toch goed beschermd is. Wouter, ik vermoed dat je met jouw idee bedoelt: de profielen 'aangemaakt' door managers - niet de managers zélf? Dat zou in een goede zaak zijn, en men zou het kunnen toepassen op profielen (zeg maar) vier generaties verwijderd van de manager.
Wouter De Boeck helaas wordt niets automatisch openbaar gemaakt omdat voor zo'n operatie enkele miljoenen profielen moeten worden gecontroleerd en dat legt een te groot beslag op de werkcapaciteit. Het systeem is nu dat iedere curator een gebruiker die langer dan 9 maanden niet online was, een pro gebruiker die langer dan 1 jaar niet online was, rapporteert via de Actie link en de Report link als abandoned tree. Binnenkort hoopt Geni aan de gebruikersprofielen een kleurcode toe te voegen voor langer dan 1 jaar niet online, langer dan 3 maanden niet online, recent online. Dan kan iedere gebruiker rapporteren. Ieder profiel dat meer dan 5 generaties onder zich heeft kan door een curator openbaar gemaakt worden, ook al valt dat binnen een familygroep, de grens verschuift dus. Je kunt ook zelf de grens verschuiven door in de privacy instellingen bijvoorbeeld te kiezen voor first cousins and closer, hetgeen ik gedaan heb.
je kunt heel eenvoudig je eigen prive profielen controleren en openbaar maken met behulp van het overzicht:
http://www.geni.com/list/index
kies geavanceerde opties
kies groep managed by/beheerd door
kies deceased/overleden
kies private/prive