Sjabloon

Started by George J. Homs on Friday, July 22, 2011
Problem with this page?

Participants:

Showing all 3 posts

Hoy, ik heb het 'werksjabloon' van Echteld even vervolledigd. Zoals jullie zien geef ik het in de eerste plaats een Nederlandstalig karakter, maar met meteen een korte Engelse toelichting. Het formaat zou beter kunnen, maar dat zijn natuurlijk de beperkingen die we hier in de pagina-opmaak hebben.
Zoals ik zei, het is een werksjabloon. Mij lijkt het interessant om te bespreken of dit model kan werken voor andere chronologieën.
Ik zou me kunnen inbeelden dat we een referentie-document willen hebben voor, zeg maar, de graven van Gelderen, de graven van Holland, etc etc.
Denken jullie dat de Echteld structuur een goede aanpak is? Ik vind dat we van Geni geen tweede Wikipedia moeten maken, maar vooral een context moeten kunnen bieden waarin profielen passen. Het helpt dan meteen ook om de chronologie van titels vast te leggen - wat dan een referentiepunt is om de grote boom proper te houden :-)

Mooi, ook visueel, want de dubbele punt heeft 'lucht' gekregen. Als er meer van komen weet je bij het linken dat je moet zoeken bij de D van Dutch. Ik ga er voor.

En wat betreft de pagina-indeling, die kun je laten evolueren, dus dat is ook straks aan alle gebruikers samen wat ze er van knutselen, toch? Het blijft een samenwerkingsplatform, dus kun je alleen maar eindredacteur spelen en zorgen dat je verstandige redacteuren aantrekt, is mijn gedachte. Daarom ook zorgen dat alle redacteuren met elkaar samenwerkingen overeenkomen is niet overbodig, eventueel kan elke medewerker dan ook berichten sturen naar het hele 'team' tegelijk. Soms is het wel nuttig als starter van een pagina iedere nieuwe even extra te verwelkomen, want ik heb ook meegemaakt dat de eerste na mij direct allemaal anderen ging binnenhalen waar ik helemaal niet op zat te wachten.... maar ja, het blijft open-source software. Dus leer ik daar weer van. Succes met alle heerlijkheid!

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion