Gewoon één vraag: in welke provincie is uw naaste familie het meest tegenwoordig?
M'n eigen antwoord: Noord-Brabant over de voorbije 140 jaar, Limburg over de voorbije 500 jaar.
Indien u zelf ook meer wilt weten over de oorsprong van uw familie en alle aanverwanten, zeg dan gewoon even welke provincies voor u belangrijk zijn :-).
Theodorus III Petrus van Dijk
De van Dij(c)k familie, zeker 350 jaar in Brabant (Land van Ravensteyn) en Hertogdom Gulick, nu Duitsland
Nu verspreid over Brabant, Belgie, Canada en de USA.
Ben zeer geinteresseerd in mensen, die iets kunnen vertellen over de wetenswaardigheden van de naar Amerika ge-emigreerde tak van Antoon van Dijk, vertrokken uit Antwerpen rond 1870, mogelijk naar Galveston Texas.
Hartelijk dank voor de reacties op m'n gekke korte vraag. Kunnen jullie ook effen zeggen over welke tijdperiode dat loopt? Ik bedoel, bij sommigen zie je dat generaties soms heel snel naar andere oorden trekken, bij anderen zie je dat het heel stabiel in een streek of provincie blijft. Het geeft een idee, want hoe 'stabieler' de inplanting, hoe sterker natuurlijk de verbondenheid met andere families.
Private User
Goedemorgen, wilde zojuist een profiel met uw Zeeuwsche BOOMPJE samenvoegen, maar ontdekte dat u nog niet alle profielen van reeds iets langer overleden personen uit uw voorouder-bestand PUBLIEK heeft staan.
Het is voor iedereen die zijn/haar bijdrage aan de C0-0P-eratieve Wereld-boom verder wil ontwikkelen wel aan te raden te zorgen voor zo min mogelijk PRIVE-profielen, maar die van uw vader/moeder en -naar ik voor U hoop- nog levende grootouders zou ik ook door een bescherm-engeltje laten sturen.
Mijn kwartierstaat, generatie IX (circa anno 1998)
Zeeland, 38%
Zuid-Holland 22%
Gelderland 10 %
Noord-Brabant 10%
Noord-Holland 8 %
Overijssel 6 %
Duitsland 4 %
Limburg 1 %
Utrecht 1 %
Friesland . %
Vlaanderen . %
Of als in de historische atlas van de de Lagere School
53 % Frankisch [ 1/2 ZH, NB, Z, L, Vlaanderen]
24 % Saksisch [Gld. Ut. Ov. Duitsland]
23 % Fries [1/2 ZH, NH, F]
80 % protestants
20 % katholiek
Diede, bedankt! Want ik denk dat het tijd wordt voor Nederlandstalige STATISTIEKJES in Geni, heb het geprobeerd via het project TOP-TEN-LIST of zoiets, maar daar werd de Amerikaans-Hebreeuwsche collaboration mij wat veel gedoe om te lezen, ze zijn niet altijd even vriendelijk als het om de getals-factor gaat....
Niet helemaal wat gevraagd is, maar misschien toch wel leuk:
http://gw2.geneanet.org/jwaterreus_w?lang=nl;pz=job;nz=waterreus;oc...=
Dit is een overzicht gebaseerd op een download van 100.000 geni profielen. Bij de persoonsgegevens is een link opgenomen naar de Geni gegevens en kan op het tabblad verwant het pad tussen twee personen uit deze stamboom worden bepaald.