Hoy Fred en allen,
Ik heb net 500 jaar van Wijhe (heren van Echteld) in de boom gezet. Ik was heel mooi geholpen door de schitterende site van de 'Vrienden van de Wijenburg'. Ik kwam er op uit omdat er banden lopen van Nieuw Amsterdam naar van Wijhe - met name de bekende Knickerbocker familie.
In elk geval, er zit een mooie reeks in van alle 12 heren van Echteld.
Wat willen jullie ermee doen? Een specifiek 'van Wijhe' project? Of, moet dat eerder 'Heren van Echteld' heten? Wellicht handig indien we een vaste structuur voor zo'n projectpagina hebben. Mij lijkt het logisch dat in zo'n structuur een korte historische achtergrond zit, een verwijzing naar bezittingen (in dit geval, de Wijenburg), en dan een chronologisch overzicht van de titeldragers, met hyperlinks naar hun profiel?
En dan natuurlijk die 12 heren ook als profiel aan het project toevoegen.
Thanks voor de feedback!
Ter info, de bezittingen van de heren van Echteld gaan in de 18de eeuw over op de van Wassenaers - en ten slotte op de van Balverens.
is het zinvol dat template dan alleen voor adellijke families te ontwikkelen of sowieso te kijken of we een sjabloon voor een familienaam in lijn kunnen maken. Ik ben dat gaan doen met een frutseltje in het midden, omdat ik van versieren houd en het dan leuk zichtbaar wordt. Maar soms is het wel handig als een titelpagina wel eenzelfde aaneensluiting van woorden kent, ik heb nu gemak van de 'in de familie' toevoeging, omdat het duidelijk maakt dat de bedoeling daarvan is het ambacht of beroep te illustreren en documenteren en daar iedereen met dat beroep gelinkt kan worden.
Nog makkelijker in het alfabet is als eenzelfde soort projectpagina's ook hetzelfde beginnen. Maar ik zou dan pleiten niet meer de letters G -vaak voor geni gebruikt, Z - voor Zoek-en gebruikt - te nemen en ook te bedenken dat kapitalen vooraan komen staan. Misschien is een titel met Adel beginnend voor de Nobel-families niet zo gek, of wellicht Nobel, maar dan krijg je ook weer dat de Nobel-prijswinnaars ertussen komen. Kortom, je kunt alle kanten op met een alfabet van 26 letters, 52 als je zowel grote als kleine letters meerekent, maar het gebruiksgemak straks wordt wel nu bepaald....
groetjullieweer, jMu.
George added 500 years van Wijhe (lords van Echteld) to the tree, thanks to the site 'Vrienden van de Wijenburg'.
Interesting because there are lineages to New Amsterdam -van Wijhe - specially the wellknown Knickerbocker family, among others a beautifull lineage with all 12 Sirs van Echteld.
Proposed and decided was to make a project for this family.
Interesting... I am able to trace my lineage back to my 20th great grandfather Jordaen van Wyhe (or is it van Wijhe?) the 1st Lord of Echteld. Is that correct? I admit I am relying heavily on research that is not my own.
Are you able to view my tree? I just joined this site today and am still working the kinks out.
Hello Bryana! Indeed, it was the Knickerbocker link that brought me to the Van Wijhe. Jordaen is indeed the oldest one. he inherited the Lordship title from his wife, but I see no sources around that. Having said that, it came to my mind to get in touch with the people that are the experts. Are you familiar with the website of the 'Friends of the Wijenburg' (the ancestral castle)? They must have an idea about Jordaen's ancestry and wife.
I never heard about the Wijenburg castle before I saw the Knickerbocker connection :-) Don't hesitate to ask me to help out. I bet that people as motivated as they are to keep a legacy going are very happy to get inquiries! They may also be happy to know that their good work is helping us on Geni to get people connected!
Summarily, I asked them if they knew anything about Jordaen van Wijhe or lady Echteld's ancestry, if they had any information about the Wijenburg (as far as visitation), and whether or not they had an English edition of the book they were selling.
They were extremely vague, and only answered about the book- instructing me on how to purchase it. They may be more inclined to talk to you, however, because you speak Dutch.
I actually attempted again, in a second email, to ask the same questions a second time, but received a similar, short response that left me wanting.
Good luck to you, though!