Hvordan få bekreftet at dette er far til min oldefar?

Started by Inger Kristin Haraldsen on Sunday, May 22, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 5 posts
5/22/2011 at 3:15 AM

Min oldefar Harald Oskar Andersen er født i mai 1881 i Nannestad. I kirkeboka for Nannestad står Anders Mikkelsen oppført som far. Ungkar og arbeidskar fra Hamar, f. i 1850. Ingen flere opplysninger. Jeg har søkt etter Anders. født i 1850 i Hedmark, og funnet 2 - den ene født på Stange som er nært til Hamar, og den andre i Stor-Elvdal, ca. Østerdalen. Jeg valgte han som etterhvert bosatte seg i Hamar, var husflidlærer og seinere maler. Den Anders jeg valgte, var altså gift og hadde flere unger da han i så fall gjorde Karen Dorthea Kristoffersdatter gravid. Hvordan kan jeg få bekreftet at dette er far til min oldefar?

5/27/2011 at 6:48 AM

Nå blir det bare synsing her for mitt vedkommede, men ville presten i 1881 skrevet at faren var ungkar hvis han var gift?

Er dette "den andre" Anders Mikkelsen?
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filna...

5/27/2011 at 9:55 AM

Dersom Anders Mikkelsen sa at han var ungkar? Tolgens Prestegjeld, det er Tolga sånn ca. Røros? Langt unna Hamar, men jeg skal grave litt. Inntil videre, takk skal du ha....

5/27/2011 at 2:58 PM

Anders Mikkelsen fra Tolga var født i februar 1851. Altså feil bosted og feil fødselsår.

12/8/2012 at 6:03 AM

Men husk på Inger, at årstall av og til er ført opp feil, da tenker jeg på hvor det står årstall en av foreldrene er født... Kan du også skal søke litt mer på AM fra Tolga?

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion