Adoptief- e/o Pleegkinderen

Started by Private User on Friday, May 6, 2011
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Related Projects:

Showing all 13 posts
Private User
5/6/2011 at 5:36 AM

Bestaat er in Geni de mogelijkheid Adoptief- e/o Pleegkinderen toe te voegen, waarvan zowel ouder(s) als pleeg- e/o adoptief-ouder(s) bekend is/zijn?

5/6/2011 at 5:41 AM

ja, waarom niet. een pleegkind, adoptiekind, natuurlijk kind enz zijn allemaal mensen met ouders en kinderen. Let wel op: alleen de bloedverwantouders en bloedverwantkinderen horen bij elkaar, niet een pleegouder bij een pleegkind of een adoptieouder bij een adoptiekind. genealogie gaat over bloedlijnen !

Private User
5/6/2011 at 5:53 AM

Maar hoe moet dat dan? Ik kan toch niet twee moeders of vaders invoeren? Dus naast de bloedlijn moet er een parallelle lijn te trekken zijn in de stamboom; heeft Geni daar een oplossing voor? Krijgt die dan ook een andere kleur of structuur in de stamboom? Bij een scheiding wordt er een stippellijn getrokken, dat geeft de situatie duidelijk weer. Begrijp trouwens niks van de verschillende kleurtjes die ze gebruiken. Hebbben die soms een betekenis?

5/6/2011 at 6:21 AM

ik ken de kleurenbetekenis niet.
geen 2 lijnen, een adoptiekind en/of een pleegkind mogen in de genealogie alleen de echte oorspronkelijke bloedverwante ouders hebben !

Private User
5/6/2011 at 11:51 PM

jMu,
Ik collaborate met iemand op Geni die geadopterd is.
Ook al heeft Geni nog geen echte oplossing kunnen vinden er is wel een manier. Beiden sets ouders zijn aan hem gehecht maar hij heeft altijd 'n geel conflict hoek op zijn "node" in de boom. Geni help heeft hem gehulpen met de set-up.

5/7/2011 at 12:17 AM

Geni is dan ook geen echte genealogie site zoals je inmiddels wel zult hebben begrepen.........

5/7/2011 at 1:36 AM

Bovendien is dat geen echte oplossing, want in de tree wordt alleen één ouderpaar getoond met voorouders en het andere paar niet !

Private User
5/7/2011 at 3:16 AM

De geadopteerde man kan wel kiezen de 4 "paths" hij wil volgen. Er staan 2 moeders & 2 vaders op zijn profile home page. I heb zelf gekeken en hem ook nog geholpen.

Private User
5/7/2011 at 3:50 AM

De man, ik zal hem nu Piet noemen, weet natuurlijk dat er geen bloed verwantschap is met zijn adoptie ouders. Zijn familie weet ook hoe het allemaal in elkaar zit. Piet heeft zijn echte ouders pas leren kennen enkele jaren geleden na zijn ontmoeting met zijn echte moeder. Zij had hem de informaties gegeven die hij kon gebruiken. Sinds het is hij zelf die de stamboom maakt op Geni voor beiden families is dit de beste mogelijkheid / oplossing. Hij had ook een aparte stamboom op kunnen stellen (2 namen, 2 email adressen, 2 Geni-Pro etc.). Dit is dan gewoon een goede alternatief vind ik tenminste ; - ).

Om het heel kort te maken het is gewoon een hulpmiddel ;-)

Private User
5/7/2011 at 4:01 AM

gekleured lijnen betekenis:
Mannen en vrouwen die meer dan 1 keer getrouwd zijn of getrouwd zijn geweest. Ieder familie krijgt gewoon een andere kleur zodat iedereen ze van elkaar kunnen onderscheiden.

5/7/2011 at 7:55 AM

op Geni maakt het niet zoveel uit omdat niemand Geni echt serieus neemt, maar een echte genealogie site accepteert geen adoptiefverbintenissen ! bloedverwantschap is alleen zaligmakend !

5/8/2011 at 5:13 AM

Er is nog een truc: laat de echte vader ex-partner worden met de adoptiefmoeder en de echte moeder ex-partner van de adoptiefvader, geef dan de adoptiefouders een fictief kind met de voornaam Adoptief en je hebt 2 gelinkte stambomen

5/13/2011 at 3:00 AM

Geni ondersteunt adoptief ouders alsvolgt

http://help.geni.com/entries/427332-support-for-adoptive-parents

Showing all 13 posts

Create a free account or login to participate in this discussion