ja, waarom niet. een pleegkind, adoptiekind, natuurlijk kind enz zijn allemaal mensen met ouders en kinderen. Let wel op: alleen de bloedverwantouders en bloedverwantkinderen horen bij elkaar, niet een pleegouder bij een pleegkind of een adoptieouder bij een adoptiekind. genealogie gaat over bloedlijnen !
Maar hoe moet dat dan? Ik kan toch niet twee moeders of vaders invoeren? Dus naast de bloedlijn moet er een parallelle lijn te trekken zijn in de stamboom; heeft Geni daar een oplossing voor? Krijgt die dan ook een andere kleur of structuur in de stamboom? Bij een scheiding wordt er een stippellijn getrokken, dat geeft de situatie duidelijk weer. Begrijp trouwens niks van de verschillende kleurtjes die ze gebruiken. Hebbben die soms een betekenis?
De man, ik zal hem nu Piet noemen, weet natuurlijk dat er geen bloed verwantschap is met zijn adoptie ouders. Zijn familie weet ook hoe het allemaal in elkaar zit. Piet heeft zijn echte ouders pas leren kennen enkele jaren geleden na zijn ontmoeting met zijn echte moeder. Zij had hem de informaties gegeven die hij kon gebruiken. Sinds het is hij zelf die de stamboom maakt op Geni voor beiden families is dit de beste mogelijkheid / oplossing. Hij had ook een aparte stamboom op kunnen stellen (2 namen, 2 email adressen, 2 Geni-Pro etc.). Dit is dan gewoon een goede alternatief vind ik tenminste ; - ).
Om het heel kort te maken het is gewoon een hulpmiddel ;-)
Geni ondersteunt adoptief ouders alsvolgt
http://help.geni.com/entries/427332-support-for-adoptive-parents