Tak for svar. Jeg mente selvfølgelig, at Ursula er Walters søster.
Han er jo ikke særlig kendt i Danmark, men i Tyskland en af de mest læste og interessante tyske forfattere. Død 2007. I hans romaner optræder en person (alias Ib Kai Nielsen) "Sörensen", som bliver gift med fortællerems søster, "Tadellöser & Wolff" ; "Uns geht es ja noch gold"
Jeg kender ikke familien som sådan, men jeg har i mange år som germanist beskæftiget mig med forfatteren Walter Kempowski. I hans bøger og breve spiller den danske gren af familien en stor rolle, Ikke mindst fordi søsteren gennem sit giftermål med sin danske mand fik en helt anden tilværelse end sine 2 brødre og moderen.
Dit stamtræ er jo tilgængeligt pågeni.com, hvis man også selv er registreret der.
OK. Det drejer sig jo om min svigerfamilie, om min kones meget ældre halvbroder og hans kone. Først sent fik jeg nogen idé om hendes baggrund, som hun fortalte meget interessant om. Jeg har også truffet Walter til en rund fødselsdag uden dog at have nogen som helst fornemmelse af hans meget interessante forfatterskab. Ulla havde tre døtre, hvoraf de to stadig lever, den ene i Tyskland.