Jeg har tre brødre her som er gift med tre søstre. Noen av etterkommerne er lagt inn og noen av forfedrene. To av disse parene er i min direkte linje bakover. Foreldrene til søskenparene er lagt inn, men ikke alle disse søskenen. Så hvordan gjør jeg det når jeg skal legge de inn for at grenen skal henge sammen fra barn-hovedperson og foreldre ( de som disse tre søskenparene har felles)
Er det greiest å legge søskenen inn dobbelt, først som foreldre og så som sønne og døtre, og etterpå "merge" disse profilene. Eller er det en enklere måte å gjre det på.
I Embla som jeg har på PC´en kan personer draes inn i en familie og slik knytte generasjonene sammen.
Håper noen her en god lsning på dette. Har et sted til i treet som der må litt fletting til :-)
Mvh Liv Anette
Geni har en funksjon som lar deg dra en profil inn på en "ledig plass" i treet - høres ut som om den kunne anvendes her.
Velg "move" på den profilen som skal inn på flere steder, dra den fra boksen oppe til høyre til den personen den skal ha forbindelse med, velg riktig type forbindelse.
Burde ikke være nødvendig å legge inn noen mer enn en gang.
Har fått det til nå. Slettet generasjonene bak over og la så inn begge søskenflokkene og foreldre. Så var det bare å holde tunga rett i munnnen og begynnne å flette. Det som kan være litt kinki er når de personene som skal kobles sammen ligger med stor avstand i treet. Her vel ennå et par koblinger igjen i denne omgang, men det blir mer.