@Torleiv I Trondsson Benkestok

Started by Private User on Wednesday, January 6, 2010
Problem with this page?

Participants:

Showing all 11 posts
Private User
1/6/2010 at 12:13 PM

Heisan
Er det noen av dere flinke som kan se på denne konflikten som har dukket opp her.
http://www.geni.com/family-tree?ref=ph#6000000002342409509
Har ikke vært der å rotet så denne har kommet fra intet.

1/6/2010 at 12:23 PM

hala

hvem er det du da tenker på ?
er det selve conflikten ved Torleif,eller er det hu dere Åsille ?
hu Åsille,har jeg aldri hørt om,eller lest om før hu kom hit i treet.
den conflikten der,den har hvert der en god stund nå.
dukket vel opp,i sammenheng med en opprydding der for en tid tilbake.

nå sitter Bjørn på all min info om denne slekten,så mulig han kan slå opp på Torleif ved anledning.

Private User
1/6/2010 at 12:28 PM

Jepp henne ja, men også foreldrene.
Jeg tør ikke helt å sy dem sammen, redd for å rote til alt.

1/6/2010 at 12:34 PM

det finnes ett stort problem med den slekten,eller 2 for å hvere helt presis.

Anders som du ser der,han er det meget usikre linjer på.
så han finnes det to forskjelige tre på.
så vanskelig å få linket noe som helst rett til han ut ifra hva jeg vet.

et annet stort problem,er alle de fiktive personene som faktiskt finnes.
er tydeligvis en del av de.
fant vel ca 10 stykker som var nevnt som fiktive,i slekts stevne heftet.

1/6/2010 at 12:36 PM

Remi har vært på kurs om Benkestokkene og han har oppdatert profilen på Åsillie som antagelig er en person få av oss kjenner til , dersom da ikke hun er blitt koblet til Feil Torleiv Trondson. Får se litt på de forskjellige Troleivene om noen andre har en sønn som heter Olav.

Private User
1/6/2010 at 12:40 PM

Cecilie, er dette noe nylig kurs?
Jeg får bare den der ligge i ro ei stund.

1/6/2010 at 12:49 PM

2 kjappe søk på geni nå Henry,å du finner :
206 benkestok
&
48 benkestokk

å fortsatt har du alle andre varianter av etter navnet.
så mye jobb igjen her på geni,med den slekten.

siden Remi har hvert på kurs om slekten,så har han muligens noe info han kunne ha sendt rundt til oss som har issues i slekten.
eller som jobber med den.

1/6/2010 at 2:23 PM

Jeg holder på å legge inn kilde til opplysningene om Åsilie som i heftet er beskrevet som Åse/Asie (Åsilie er vel Ryfylkedialekt (Talgø), men jeg må sjekke om det er de rette Tordene som er koblet sammen. Og det er vel jeg som har startet fullføringer på en del gamle merger i dag. Foreløpig kobler vi bare de Benkestokker som er connected til vårt tre så får de andre komme senere.

Private User
1/6/2010 at 2:25 PM

Kjempebra, gleder meg. :-)

1/7/2010 at 5:32 AM

Hei.

Siden jeg nå blir nevnt her. Jeg har ikke hvert på noe kurs angående slekten Benkestok. Jeg har derimot Vigerust et al sitt hefte fra 1999 om denne slekten, men den har jo flere av dere også.

Når det gjelder Åsille (Åse), så vet ikke jeg noe mer enn dere. Det er vel Cecilie som har lagt inn informasjonen fra Arne Kvitrud. Han er etter det jeg kjenner til en etteretterlig slektsforsker. Men han er også i tvil om hvor hun skal plasseres i treet.

Jeg ryddet kraftig opp det jeg kunne i starten av desember, men måtte vente med resten for å få de siste collaborator-tillatelsene. Jeg trornoen har samtykket nåså jeg kan få fullført en del til.

Når det blir så mange managere på hver profil, så hadde det vært veldig fint om vi kunne signere det vi skriver i About me-feltet, gjerne også med dato for når det er skrevet inn. Konfliktende informasjon vil dukke opp og da er det greit å se hvem du skal kontakte for spørre om mer informasjon. Kilder er også en nødvendighet i mine øyne. Ellers så kan vi jo legge ut alle spørsmål vi har om Benkestok-slekten i denne diskusjonen.

1/7/2010 at 8:19 AM

Irene Olaug Pettersen her på geni,nevner at hun har en del skriftelig matriale.

henne er desverre ikke så dreven på engelsk,så geni sliter hun en del med tydeligvis.
men om noen har god kontakt med henne å ikke bor alt for langt unna,så finnes det nok løsninger på den slags også.

sitterer henne her :
anetavle for Halvdan Svarte. Kilde: - Mogens Bugge. De 20 eldste slektsleddene bygger på kongerekken i Ynglingesagaen supplert for Bugges vedkommede med årstall etter AX. Linderskøld: Genealogiska Tabeller over Europas fyrstehus (Stockholm 1920) Og anetavle for Brønlundslekten i Vesterålen. Den berører slektene Arnung/Arnmødlingene, Benkestokk, Blix, Bloch, Bjarkøy, Galtung, Gyldenløve, Haar, Kane, Kjællingmule, Kjærulf (Jylland), Kruckow, Ladejarl, Mørejarl, Mørk (Jylland), Smør, Stodreim, Sudereim og "Ynglingene"
Dette går helt tilbake til år 867.

Showing all 11 posts

Create a free account or login to participate in this discussion