@anna elisabeth nielsdatter parelius

Started by Kjell Odding on Thursday, December 17, 2009
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 15 posts
12/17/2009 at 6:28 AM

Her er en som har litt for mange foreldre - hver gang jeg forsøker å gå inn på profilen kommer det feilmelding - er det noen andre som kan antyde en løsning?

Private User
12/17/2009 at 6:39 AM

Prøvde en manuell merge av fedrene og fikk en "Geni does not allow spouses or partners to be merged together."

Prøv å finne ett sted i nærheten hvor du kan vise treet og finne feilen

12/17/2009 at 8:16 AM

Jeg har heller ikke noe fornuftig å komme med. Prøvde å se på profilen nå, men fikk en feilmelding.

Private User
12/17/2009 at 12:27 PM

Hei
Prøv nå på hennes profil.
Rører ikke mer der før dere har sett på den :-)
Henry

12/17/2009 at 12:41 PM

Glimrende - problemet ser ut til å være løst. Takker

Private User
12/17/2009 at 12:46 PM

Ser bedre ut, gjorde noen rettinger selv og overlater resten til dere

Vær obs på at vi har hatt mange ville sammenkoblinger i Falch greinene så trippelsjekk før dere merger.

Moren hennes var visstnok gift med to som hette Niels, så ikke slå dem sammen selv om navnene ligner.

Private User
12/17/2009 at 12:48 PM

Private User kan hjelpe oss med profilene til Private User

12/18/2009 at 2:04 PM

Liana sine profiler er heller ikke noe problem for meg så lenge de ikke er zombies.

Remi

Private User
12/18/2009 at 3:10 PM

Ok, det er stort sett bare hennes profiler igjen, men hun har noen zombies som familiegruppe medlemmer ala Tanja må ta.

12/18/2009 at 4:09 PM

Har slått sammen en del rundt Anna Elisabeth Nielsdatter Parelius. Dere får se over om noe er feil. Si også ifra om dere trenger mer hjelp.

Remi

1/5/2010 at 12:58 PM

Har en mergeissue hengende her, som jeg trodde kom til å forsvinne av seg selv, som gjelder Magdalena Pedersdatter - hun er jo også i Pareliusslekta. Jeg vil nødig klusse noe til for dem som måtte være i ferd med å rydde opp og avventer derfor litt veiledning fra rette vedkommende.

Når jeg trykker action får jeg hele 5 kolonner med alternative valg.
På First name er det Magdalena på alle 5.
På Last name er det i prinsippet Pedersdatter hvorav en Pedersdtr. (forkortet)
På Maiden name Pedersdatter og en Pedersdtr.
På Birth Date 1739, 1740, ca 1740 og ingenting.
På Birth Location er alt 1 Meløy, Nordland, Norge. Alt 2 er ingenting. Alt 3 er Meløy. Alt 4 er Dalen, Meløy. Alt 5 er ingenting.

Veiledning mottas med takk.

Private User
1/5/2010 at 2:25 PM
Private User
1/5/2010 at 2:57 PM

Det du får opp er data conflicts vinduet, dvs oppryddingen etter flere merges.

Du skulle ikke trenge kilder for å forstå hva riktige valg er, men du må likevel ta en finpuss etterpå da noen av feltene må kombineres, f.eks Birth Location

Det er en "søster" som og må merges, og det løses ved å fortsette på parent conflicts på barna.

1/5/2010 at 4:45 PM

Ja Henry - det var rett dame og jeg valgte de data som lå i "Main Profile" og kjørte løpet.
Bjørn du har rett mht at det er noe med foreldrene - jeg kan gjerne kjøre litt prosess på disse hvis det ikke er andre som har et eierforhold til disse som vil ordne opp.

Private User
1/6/2010 at 10:12 AM

Ser det er en del lettere rot der ja, jeg går igjennom Jon Pedersen som var gift med Sophia Holgberg Jonsdatter senere med Alette Gording.
Ryddet litt på linja mi.

Showing all 15 posts

Create a free account or login to participate in this discussion