Hei,
Olen etsinnyt vaimon isoäidille, Private, isää DNA-testien avulla (vaimo & hänen eno tehneet DNA-testin) ja minulla on hyvin vahva epäilys että isä voisi olla Matti Juhonpoika Korpi (tai mahdollisesti hänen poika). Periaatteessa voisi myös olla joku Matin veljistä, tai heidän lapsista, mutta vaikuttaa siltä, että kaikki muut veljet muuttivat Amerikkaan, niin sen takia olen poissulkenut heidät.
Ei kellään sattumoisin olisi mitään tietoa Mattista? En oikeen tiedä miten tästä pidemmälle edetä ..
Vaimon isoäiti aikoinaan oli kertonut, että ainoa tieto hänellä oli isästään, oli että hänen sukunimi olisi Korpi. DNA-testien avulla löytyi muutamia "läheisiä" DNA-osumia (~100 - 230 cM) joita en saanut asetettua sukupuuhun mitenkään (järkevästi). Näitä tuloksia tarkemmin katsomalla huomasin että muutamilla heistä oli yhteinen esi-isä Herman Matinpoika Krusberg, eli Matin äidin isä, sekä muutama jolla yhteinen esi-isä Juho Matinpoika Rintaniemi, eli Matin isän isä. Jos olettaisi että Matti olisi Mirjan isä, niin nämä serkut asettuu aika hienosti sukupuuhun. En nyt vain keksi miten voisin tämän vahvistaa vielä "luotettavammin".