Aputyökalu Astian ja Digihakemiston käyttöön

Started by Juuso Ylikoski on today
Problem with this page?

Participants:

Showing all 10 posts

Hei!

Monet täällä käyttävät Digihakemistoa ja sen luomia Astia-viitelinkkejä sukututkimuksessa. Omasta mielestä Digihakemisto on Astiaan verrattuna parempi selaustyökalu, mm. hakemiston merkintöjen ja helpon selauksen takia.

Itseä on ainakin hieman ärsyttänyt se, että koska Digihakemiston viitelinkki johtaa suoraan Astiaan, myöhemmin tämän linkin kautta on hankala päästä takaisin Digihakemistoon, jos haluaisi selata läheisiä dokumentteja sen kautta.

Niinpä kasasin tämmöisen simppelin työkalun, joka automaattisesti luo Astian sivuille nopean linkin suoraan vastaavaan dokumenttiin Digihakemistossa!
** Astia-Digihakemisto Linkkaaja **
Ladattavissa täältä: https://chromewebstore.google.com/detail/astia-digihakemisto-linkk/...
Tämä on siis Chromessa ja muissa Chromium pohjaisissa selaimissa (kuten Bravessa) toimiva selainlaajennus.

Arvelin että muillekin voisi olla tästä hyötyä :)

Kiitos ja kumarrus!

Tosi hieno juttu 👌 kiitos!

Jeps, hieno lisätyökalu!

Hieno lisäpalikka! Kiitos sinulle!

Jee kiitos!

Olen itse tehnyt pikku skriptin omaa käyttöä varten joka tekee juuri tämän saman asian. Koodinpätkä laitetaan vaan Tampermonkey nimiseen selainlaajennukseen, niin ne tekee saman asian mitä tämä tekee. Minulla on myös muutama muu koodinpätkä jota käytän hyödyksi tämän lisäksi. Kaikki, kuten myös linkki lataamaan Tampermonkey selainlaajennuksen, löytyy täältä: https://gist.github.com/TheJzoli/6f3d079cc17a0806ce1365526753df26

Kiitos paljon!

Muitakin vaihtoehtoja voi käyttää.
Selaimen asetuksista voi laittaa ruksin kohtaan ”Avaa linkit välilehtiin uusien ikkunoiden sijasta”
Hiiren ollessa linkin päällä, voi hiiren oikealla näppäimellä avata valikon ja siitä edelleen ”Avaa uuteen välilehteen”
Digihakemistoa käyttäessäni on tullut tavaksi painaa Ctrl-näppäintä, jolloin linkki avautuu uuteen välilehteen.

Kiitän 👍🏼💪🏽

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion