Suche nach meinem Vater

Started by Manfred Reinsch on today
Problem with this page?

Participants:

Today at 5:59 AM

Guten Tag,
Ich bin auf der Suche nach meinem leiblichen Vater und würde mich sehr freuen wenn Sie mir weiterhelfen können !
Ich bin am 12.03.1957 in Berlin geboren, mein Vater war bei der französischen Besatzung und in der Kaserne "Napoleon" Berlin Reinickendorf stationiert.
Meine Mutter geb.30.09.1932 in Berlin, damaliger Wohnort Belowstr.2 13403 Berlin hatte in der Kaserne als Putzfrau bzw. in der Küche gearbeitet und dort wohl meinen Vater kennen gelernt.
Nach meiner Geburt hat sie dann in den Karl Bonhoeffer Heilstätten Station 7 gearbeitet.
Ich war nach einen Monat nach meiner Geburt von April 1957 bis Mai 1958 ins Katholische Kinder- und Säuglingsheim St. Joseph in der Oranienburger Str. 26 , Berlin Wittenau und bin dann zu Pflegeeltern Magdalene und Johannes Ganswind gekommen. Mit meinen Pflegeeltern hatte ich zuerst Eichhorsterweg (Berlin Wittenau) und dann in der Helmkrautstr.12 13503 Berlin gewohnt
Anfang 1960 bin ich auch 2-mal durch über das Rote Kreuz verschickt worden die Rot Kreuzstelle war in Berlin Alt Wittenau, vielleicht gibt es ja da noch hinweise.
Ich habe 2023 auch einen DNA Test bei "MyHeritage" gemacht.
Im Voraus herzlichen Dank für Ihre Bemühungen

Good day,

I am looking for my biological father and would be very happy if you could help me!

I was born on March 12, 1957 in Berlin, my father was with the French occupation and stationed in the "Napoleon" barracks in Berlin Reinickendorf.

My mother, born September 30, 1932 in Berlin, then living in Belowstr.2 13403 Berlin, worked in the barracks as a cleaning lady or in the kitchen and probably met my father there.

After I was born, she worked at the Karl Bonhoeffer Heilstätten Station 7.

A month after my birth, from April 1957 to May 1958, I was in the Catholic children's and infants' home St. Joseph at Oranienburger Str. 26, Berlin Wittenau and then came to live with foster parents Magdalene and Johannes Ganswind. I first lived with my foster parents on Eichhorsterweg (Berlin Wittenau) and then at Helmkrautstr.12 13503 Berlin

At the beginning of 1960 I was sent twice through the Red Cross. The Red Cross office was in Berlin Alt Wittenau, maybe there are still clues there.

I also took a DNA test at “MyHeritage” in 2023.

Thank you very much in advance for your efforts

Create a free account or login to participate in this discussion