Ik was in eerste instantie er vanuit gegaan dat zijn positie als zoon van Joost Dane en broer van Theophilus Joossen Dane klopt omdat hij "Teunis Joost" samen met 'zijn broer' Theophilus Joosts op 20 oktober 1624 doopgetuigen waren.
Maar er kunnen voor de rest geen vermelding van hem gevonden worden. Het getuigen lijkt plaats te vinden bij een kind dat geen familie lijkt te zijn (vader: Ingel Lambregts, moeder: Neeltje Hubrechts). Dus hoeven helemaal geen broers geweest te zijn. Er is wel Anthonie Joosts van der Slikke die een paar jaar later op Stavenisse trouwde en kinderen kreeg. Ik denk zelf nu dat het hem betreft.
Zijn er andere bronnen voor hem? in het bijzonder met de achternaam "Dane"? (ik heb ze niet kunnen vinden.) Zijn dood was door mij dus afgeleid uit het feit dat hij doopgetuige was in die maand en dus pas daarna overleden moet zijn.
Het kan ook handig zijn feiten (zoals getuigen bij een gebeurtenis) vast te leggen op de tijdlijn.
Dat kan helpen om een beter beeld te krijgen van wat zou kunnen en wat niet wat betreft de familie relaties en kan ook helpen om een beter beeld te krijgen over de periode waarin het profiel in leven was (of juist niet meer)