Geni skal no ha rundt 1500 kr. for eit års Pro medlemsskap. Eg tykkjer at prisen byrjar å bli dryg i ei tid med stor økonomisk usikkerheit der ein gjerne har viktigare ting å bruke pengar til. Eg har difor førebels valt å la Pro-medlemsskapen gå ut.
Det eg lurer på er om Geni sender ut tilbod på Pro, og kor lang tid det pleier å gå frå medlemsskapen går ut til ein får eit slikt tilbod. Er det nokon som har erfaring med dette?
Helt enig i at prisen er altfor høy. En annen ting som irriterer meg er at Geni og MyHeritage er eid av sammen gruppe og begge to vil ha betaling. Eg har Pro medlemskap og får stadig beskjeder om at det er duplikater Geni/MyHeritage som de foreslår vi skal rydde opp i. Men skal man gjpre det må man være medlemmer begge steder. Ihverfall er det slik jeg har forstått det.
Ja det är alldeles för dyrt, jag har inte ens en tanke att gå med när det är så hutlösa priser. Uppmanar alla att inte gå med och/eller göra et uppehåll. Sen tycker jag att geni borde införa en pensionärs rabatt?Jag är med i My Heritage, då borde GENI ingå?
Ja, det er alt for dyrt, jeg har ikke engang en tanke om å bli med når det er så uhyrlige priser. Oppfordrer alle til ikke å være med og/eller ta en pause. Da synes jeg genialiteten bør innføre pensjonistrabatt? Jeg er i My Heritage, så bør GENI inkluderes?
Ja, et Pro-medlemskap er altfor dyrt - også i forhold til hva man får igjen for pengene.
Dersom eieren la seg på en helt annen linje og satt prisen til 100 - 200 kr., så ville kanskje veldig mange synes at dette er noe de vil være med å støtte. Og det er ikke sikkert at inntektene totalt sett ville blitt noe mindre av den grunn; kanskje heller det stikk motsatte.
FamilySearch og WikiTree er begge gratis og har vokst mye de siste par årene. Selv liker jeg Familysearch godt fordi de har mange gode kilder og gjør det lett å finne mer dokumentasjon. WikiTree bruker jeg som støtte for å finne hint når jeg står fast.
Jeg tenker at en drøy hundrelapp i måneden er ok pris for det jeg får tilbake og med tanke på hvor mye tid jeg bruker på dette. Men spesielt billig er det ikke. Jeg har hatt noen opphold, og dessverre ikke fått noen gode tilbud om medlemskap.
MyHeritage synes jeg er ti ganger verre. De skal jo ha mer og mer uansett hva du betaler for. Jeg prøvde et premium-medlemskap eller hva det heter der, men fikk fortsatt ikke tilgang til såkalt data-abonnement for å se eller kopiere inn kilder, og måtte stadig oppgradere. Jeg sa opp innen angrefristen og fikk tusenlappene mine tilbake.
Det meste med geni ble verre når MyHerritage kom inn, spesielt prisen. Eneste grunn til at jeg ikke har gitt opp er jo at man har lagt en del innsats i geni. Litt irriterende når det er min og andres gratis innsats for geni som skal være største grunn til å være med, og det meste fra geni/MyHerritage sin side er stein i skoa og irritasjon...
Bare en måte å finne det ut på.
Geni er gratis å bruke, og har heller ingen begrensninger i antall profiler og du mister heller ikke tilgang til det du har lagt inn som Pro bruker og slutter med det.
Man har uansett bedre tilgang som samarbeidspartner med personer som du deler tre med enn å betale for Pro. Oppfordrer derfor til aktivt å knytte til deg flere samarbeidspartnere.
Torbjørn Igelkjøn har som et eksempel, i tillegg til 17225 egne profiler også full tilgang (også som søkeresultat) til mine 313975 profiler, bare som den ene av 83 samarbeidspartnere.
Mange synes at Geni tilbyr for lite ekstra ved å betale for Pro, men samtidig er det viktig å vite at dette hjelper stort på å holde nettstedet i live.