DNA

Started by Private User on Tuesday, January 4, 2022
Problem with this page?

Participants:

Showing 1-30 of 37 posts

Pystyykö MyHeritagesta siirtämään DNA dataa tänne Geniin?

Pystyy - ensin tiedot pitää siirtää FTDNA:han. Täällä ohjeet: https://www.ysj.fi/geni-ohjeet/dna-tietojen-siirto-myheritagesta-ta...

Selvä. Kiitos!

Juuri siirsin FTDNAsta Geniin, mutta siirto jäi junnaamaan, sanoo vain:

You have linked your account with Family Tree DNA and we are currently awaiting your test results. Try again

Mikähän maksaa?

Jos ei pienen odottelun (esim. 30 min) jälkeen tietoja tule, katkaise yhteys Genin puolelta ja yritä uudestaan.

Onnistuuko siirto ilman mitään jäsenyyttä? Miehellä serkkutesti MH:ssa. Nyt olen tilannut hänelle FTDNA:lta Y-111-testin. Itselläni on genissä Pro-jäsenyys ja FTDNA:lla tutkittavana Family finder ja mtDNA. Vai pitääkö molemmilla olla jäsenyys, että tietoja pystyy hyödyntämään mahdollisimman monipuolisesti? Minä olen molempien meidän sukupuun tiedot syöttänyt miehen puolesta. Toki geni-kuraattorin avustuksella.

Mulla myös 23andme tehty testi ja siintä maternal haplogroup U5b1b1a , mutta en saa sitä mitään kautta siirrettyä Geniin :(

Kyllä se henkilökohtainen jäsenyys täytyy olla, se ilmaisversiokin riittää siihen että pystyy katsomaan osumat.

Geniin ei voi siirtää DNA-tietoa muualta kuin FamilyTreeDNA:sta. Ja FamilyTreeDNA:han ei voi siirtää haploryhmätietoa muista palveluista, sinne voi ladata ainoastaan autosomaalitestin ("serkkutestin") datan.

Jarmo Kalevi Rautanen: Sorry, mutta käyttämäsi terminologia on minulle sen verran outo, että varmistan tarkoittaako se, että MH:n dna-tietoa ei voi siirtää henkiin, vaikka joku edellä niin kirjoittaa?

Minä olen kokeillut varmaan 20 kertaa yrittänyt siirtää serkkutestin tuloksia MH:sta Family Finder :Iin. Se onnistuu kyllä mutta en ole saanut Geniin siirrettyä Family Finder :sta. Olen jo luovuttanut.
Mikä on se testi millä löytyy tuo Genissä oleva dna (oletettu muiden tekemien testin perusteella jaettu minulle)

Joo j minulla on jäsenyys.

MyHeritagen testi on autosomaalitesti eli serkkutesti. Sen datan voi siis ladata FamilyTreeDNA:han, kuten edellä jo vastattiinkin. Ja sitä kautta yhdistää myös Geniin.

Samalla tavalla FamilyTreeDNA:han voi ladata serkkutestin datan myös muista testifirmoista (Ancestry, 23andMe, jne.), ja sieltä edelleen Geniin.

Mutta Y- ja mt-haploryhmätietoa (isälinja/äitilinja) ei FamilyTreeDNA:han saa ladattua muista palveluista, kuten 23andMe. Eli jotta Genissä näkyisi nuo haploryhmät, pitää tehdä FamilyTreeDNA:n isälinja-/äitilinjatesti.

Ok. Kiitos tiedosta. Harmi kun aloittelijana menin tilaamaan MH:sta serkkutestin. Nyt jos tilaan Family Finder :n kautta mtFull testin joudun lähettämään näytteen uudestaan.
Mikä jos tilaan MH:n tuon mtFull testin niin ei taida tarvita ottaa uutta testiä.
Ja saako sitten siirrettyä mutkan kautta Geniin?

Olemme tehneet isälinjaisen BIG y-testin veljenpojastani, Family Tree, ja olen saanut tulokset itselleni sekä olen GENIN jäsen. Miten voin hyödyntää näitä tuloksia isälinjassani GENISSÄ ?

No nyt tuo siirto ei enää urputa odottelusta, mutta nyt se sanoo näin
Currently, you have no DNA test results on Geni and there are no relatives with DNA test results that can be propagated to your profile.
Kummallista, vaikka olen tehnyt y-111 testin.
Pitäiskö tässä kuitenkin katkaista genistä yhteys FTDNAhan ja yrittää uudelleen?

Taina Prihti, MyHeritagella ei ole muita testejä kuin serkkutesti.

Anneli Nurmi, haploryhmistä on Genissä lähinnä se hyöty, että näkee että miten laajalle ne leviävät, ja toisaalta muiden testitulokset leviävät omiin esivanhempiin (tai joskus jopa omaan profiiliin). Serkkutestin siirtämisestä Geniin on enemmän hyötyä itselle, koska nopealla klikkauksella näkee, että mihin osumiin löytyy verisukulaisuus ja mihin ei.

Hei Ville-Matti!

Kirjoitit tuosta haploryhmän leviämisestä sukupuussa. Näin huomasin, kun laitoimme meidän haplot Geniin.

Osaatko selventää miten Geni teknisesti toimii, jos esi-isä saa eri haplon kahta reittiä pitkin? Tuohan on täysin mahdollista, jos sukupuussa. Miten Geni valitsee kumpi on oikea haplo?

T:Kristiina

Geni näyttää molemmat ja ilmoittaa että ristiriita ja kaksi eri haploa. Kannattaa ottaa huomioon että se ilmoittaa samalla tavalla myös haploryhmistä jotka ovat samaa oksaa mutta eri tarkkuudella tehtyjä testejä, eli kyseessä ei välttämättä ole mikään vika (ristiriita).

Aulis Tuominen näyttää että sinulla ei ole se FTDNA yhdistettu ja ilmoittaa ettei sinulla ole DNA tuloksia Geniss.

Olen tehnyt MH:n testin lokakuussa 2018. FT ilmoittaa, että vain helmikuun 2019 jälkeen tehdyt testit voi siirtää 🙁

Hei! Kokemukseeni perustuen tiedän kirjoittaa, että MyHeritagen tiedot tulee siirtää puolen vuoden sisällä tulosten tulosta FamilyTreehen, vanhoilta testeiltä ei siirto onnistu. Geniin dna-tulos siirtyi FamilyTreestä, ei MyHeritagesta.

Antti, kyllä sen ohjeiden mukaan yhdistin. Itseasiassa purin aiemman yhdistämisen ja yhdistin uudelleen. .unille se väitti "connected".

Kun menin MH:n sivuille ladatakseni mieheni DNA-tiedot, löysin vain vaihtoehdon, jossa muualla tehdyt tulokset voisi ladata MH:n sivulle. Mitä kautta siis menen ladatakseni MH:n DNA-tiedot FTDNA:lle tai geniin? Rautalangasta pitää varmaan mulle vääntää. Kiitos.

Pirjo Ojala, ohjeisiin on linkki tuolla ketjun toisessa viestissä (kirjoittajana Juha Mustonen).

Aulis tarkista Genin DNA asetukset ja tarkista yhteys uudelleen tai yhdistä uudelleen.

Minulla olisi vielä yksi kysymys.
Onko Genissä mitään toimintoa, jossa samalle raportille saisi eri oksilla olevien esi-isien DNA tiedot?

Selvinnys: Nyt tiedän että isän isä linjassa on I-M253. Olisi kiva nähdä yhdestä raportista mikä DNA muiden oksien esi-isillä (tai äidellä)
on. Onko sellaisesta raporttia olemassa maksullisissa tai ilmaisessa Genissä?

Itsellä ilmainen käytössä.

T:Kristiina

Kristiina Laiho, ei ole tuollaista näkynyt, eli ihan sattumailta profiileja selaamalla voi löytyä. Voi kyllä etsiä lähisukulaisia, joiden profiiliin on kytketty DNA-tietoja, mutta listasta ei suoraan näe, että liittyykö mahdollinen haploryhmätieto omiin esivanhempiin.

Raili Sipura, tämä ei pidä enää paikkansa: "MyHeritagen tiedot tulee siirtää puolen vuoden sisällä tulosten tulosta FamilyTreehen, vanhoilta testeiltä ei siirto onnistu." Testin voi nykyisin kopioida MyHeritagesta FTDNAlle mikäli sen tulokset on saatu 1.3.2019 jälkeen.

Showing 1-30 of 37 posts

Create a free account or login to participate in this discussion