Nytt irriterende og unødvendig opplegg

Started by Private User on Tuesday, October 26, 2021
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
Showing all 3 posts
Private User
10/26/2021 at 2:34 PM

Hva i all verden er det nå Geni/My Heritage har funnet på ??? Skal vi brukere på Geni sitte å rette opp alle feil som er på My Heritage ? Nå kommer det inn med "motsigelser" mellom det man har skrevet inn på profilen her på Geni og det som står på de mange profilene på MH. Og der er det "hummer og kanari".
Denne "funksjonen" er helt unødvendig og skaper mye ekstra-arbeid ved å "bekrefte" eller "avkrefte endringer. Så til dem som kan bestemme. kutt ut dette. Er så vidt ferdig med å rette opp forrige opplegg med alle "søsken-profilene".

Private User
10/27/2021 at 11:03 AM

Generelt: Du må aldri godkjenne MyHeritage profil matcher, - de er absolutt ikke kilder. Jeg fjerner alle MH matcher på profiler hvor jeg er hoved manager.

https://www.geni.com/blog/introducing-source-conflicts-to-geni-profiles-3108351.html

Private User
10/27/2021 at 1:20 PM

Der var Geni tilbake :)
Jeg fjerner etter beste evne alle MH matcher hvor jeg ser at det er feil med datoer, årstall og ikke minst etternavn. Men så er det dem som ukritisk legger inn alt de ser, blant annet fra danske kirkebøker og svenske husholdninger..... som er om noen helt andre enn profilen. Og ettersom jeg ikke har MH abonnement kan jeg ikke fjerne disse eller andre som "kilder".

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion