Peder Håkansson - Peder og Mathias

Started by Paul Halvard Skavdal on Friday, October 22, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 6 posts
10/22/2021 at 5:58 AM

Jeg eier gården Skavdalen ved Kjesbuvatnet og er etterkommer av Peder.
Det var her Peder og Magnhild bodde.
Jeg har hørt av mine forfedere at de hadde 9 barn.
På nordsiden av Kjesbuvatnet bodde Mathias Håkansson. Hans bosted brant ned og Mathias flyttet til gården til sin bror Peder.
Mathias døde her i Skavdalen 1813

10/22/2021 at 9:40 AM

Hei Paul Halvard, så moro å höre fra deg! Jeg har slektforsket på slektgrenen som stammer fra Peder Håkansson noen år og er etterkommer av hans sönn Haldor. Jeg kjenner til åtte barn til Magnhild og Peder, men det er mye mulig at det var flere. Jeg har ikke kunnet finne ut når Peder döde, eller hvor Magnhild kom fra (hvem som var hennes foreldre). Vet du noe om det? Moro at du bor gården de bodde på. Skulle du kunne sende et bilde av gården til meg? (gjerne et eldre bilde i svart/hvitt om du har) Jeg bor i Sverige og har også forsket en del på våre felles aner i fra Jämtland, noe som også har värt veldig spennende. Hör gjerne av deg igjen på min e-postadresse: ekmanbente@gmail.com

Med vennlig hilsen Bente

10/23/2021 at 12:49 AM

Så hyggelig å høre fra deg :-) Du er jo min slektning.
Har du facebook) Bare legg meg til der : Paul Skavdal
Klart jeg skal sende deg bilder av gården.

10/25/2021 at 12:39 AM

Hei, jeg så ikke denne meldingen för nå. Veldig hyggelig å få kontakt med deg! Jeg kunne ikke finne deg på facebook, men jeg har et konto "Bente Ekman." Toppen om du kan sende bilder på gården!
Hilsen Bente

10/26/2021 at 12:50 AM

Hei,
Jeg finner deg på facebook men det går ikke å legge deg til som venn?
https://www.facebook.com/bente.ekman

Her er min:
https://www.facebook.com/paul.skavdal/

Mvh
Paul

10/26/2021 at 9:00 AM

Det var rart at det ikke gikk å legge til som venn, men nå fant jeg deg på facebook i alle fall. Jeg finns på messenger også.

Mvh Bente

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion