LANDPORTAL - COUNTRY PORTAL - MAAPORTAALI

Started by Reijo Mitro Savola, Geni Curator on Thursday, October 21, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 27 posts
10/21/2021 at 9:27 AM

Sverige-projektet ändrades till Sveriges landportal igår av Geni. Observera att profiler inte kan läggas till i en landsportal. Lägg till profiler i regionala och lokala projekt!

Sweden project was changed to be the country portal of Sweden yesterday by Geni. Note that profiles cannot be added to a country portal. Please add profiles to regional and local projects!

Ruotsi-projekti muutettiin eilen Ruotsin maaportaaliksi Genin toimesta. Huomaa että maaportaaliin ei ole mahdollista lisätä profiileja. Lisää profiileja alueellisiin ja paikallisiin projekteihin!

10/21/2021 at 9:57 AM

Ohoh, tuleekohan sama käymään Suomi ja Karjala -projektille?

10/21/2021 at 10:25 AM

Mitä niille profiileille tapahtuu, jotka on liitetty Ruotsin- projektiin?

10/21/2021 at 10:44 AM

Ihmettelinkin tänään aikaisemmin,miksen enää voinut lisätä profiilia.
Ruotsi-profjekti oli hyvä koska aina ei varmasti tiedä, mistä talueelta tai pakkakunnalta tarkalleen henkilö on esim. tullut Suomeen..

Private User
10/21/2021 at 11:03 AM

Toistaiseksi profiilit näyttävät edelleen olevan liitettyinä.

Private User
10/21/2021 at 11:03 AM
Private User
10/21/2021 at 11:05 AM

Arvatenkin huomenna tiedämme tarkemmin, mistä on kyse. Ruotsalaiset ilmeisesti ajattelevat, että heidän sukutietonsa on niin arvokasta, että on vain maksuportin takana säilytettävää, vaikka ihan säälittävä ajatus:)

10/22/2021 at 12:05 AM

Ska befintliga profiler tas bort?

Private User
10/23/2021 at 12:37 AM

Att Sverigeprojektet diskuteras enbart på finska verkar ovanligt konstig!

10/24/2021 at 5:00 AM

Enligt min historik i geni verkar det som att jag har gjort ett femtiotal begäran om att lägga till en FREDRIK NYMAN till sverigeprojektet i fredags. Jag vet inte vem denne fredrik Nyman är och jag kan inte avbryta dessa begäranden heller. Om jag trycker avbryt ser det först ut som begäran har avbrutits men när jag laddar om sidan är den inte avbruten längre…

Hur blir jag av med detta fredrik Nyman virus?

10/24/2021 at 5:45 AM

Jag antar att det inte bara är jag som ser förfrågan, men jag har väntande förfrågningar från fem olika personer ang. Nyman.
Jag har tidigare avböjt er par stycken.

10/24/2021 at 6:26 AM

Jag råkade nog acceptera en begäran på Fredag innan jag hade läst att man inte skulle lägga till personer till projektet. Sen dess har jag avböjt ett antal...

Private User
10/27/2021 at 5:20 AM

Jag skrev den här till Geni Support om Fredrik Nyman:

I've been asked to add this profile to Project Ruotsi (Sweden) more than fifteen times since yesterday and I've got nothing to do with this profile. All requests from different Geni users. I know other people have been getting the same request. If you look at Fredrik's profile, you'll see, what I mean.

Fredrik Nyman

och här är svaret, som jag fick igår:

Hi Pauliina, we're sorry for the troubles! We cancelled all outstanding requests to add profiles to that project. Please let us know if you continue to experience this issue.

11/3/2021 at 4:56 PM

Private User I need to follow this thread. I received another request today (probably my 15th too) to add Fredrik Nyman to the Sweden project. I can now refer them to this discussion. Thanks so much!

Private User
11/4/2021 at 3:29 AM

Näitä samoja feikkipyyntöjä tätä Fredrik Nyman -profiilia koskien tulee taas.

Private User
11/4/2021 at 3:56 AM

Näin on. Alkoi eilen uudestaan ehkä viikon tauon jälkeen.

Fredrik Nyman requests started coming again yesterday. I sent a new bug report.

11/4/2021 at 12:09 PM

Who the f¤(k is Fredrik Nyman ? Ja miksi meitä kiusataan tällä joka päivä... Pitäislkö se Fredrik ottaa pois kokonaan?

11/4/2021 at 12:16 PM

I just killed Fredrik Nyman - RIP - nu bör han inte besvära oss mer. Den som vill kan skapa honom igen, men gärna med källhänvisning!

11/4/2021 at 5:33 PM

I received another request today to add Fredrik Nyman. I don't think he is dead yet.

11/4/2021 at 10:29 PM

The profile is now removed, but i think he lived somewhere between 1700 -1800.

11/5/2021 at 2:17 AM

Tänk att jag blir glad över att se klagomålen över "Fredrik Nyman" här. Alla mina avvisade begäran har på förfrågans historik noterats so accepterade. Och under Skickade (från mig) tittade jag på historiken och ser till min förtvivlan att jag påstås ha skickat inbjudan till andra Geni-medlemmar för att anknyta den här "Fredrik Nyman" till projektet Sverige. I min e-mail har jag sparat meddelanden från Geni som talar om att man, på min uppmaning, anslutit den här Nyman till projektet Sverige. Jag är inte intresserad av den här Nyman och inte av projektet Sverige heller.

Igår raderade jag 75 påstådda sända förfrågningar till Geni-medlemmar, för att om möjligt hindra något av det nedspammande av Geni. Har inte varit med om något liknande under mina 10 år på Geni. Hur kom någon alls på idén att skapa detta "Projekt Sverige"? När jag började på Geni så fanns flera intressanta projekt grundade och fungerande där jag kunde ansluta och dra lärdom från vad andra hade gjort och hur det fungerade. Vad kunde jag bidra med? Mest å, ä och ö till det i USA grundade projektet om New Sweden och de skepp som fördes över Atlanten. Å, ä och ö var de amerikanska släktforskarna inte så intresserad av. Det var ett stort projekt och jag lärde mig mycket inför att själv kunna starta svenska projekt. Väl avgränsade och gripbara. Och inordade under Projektportalen för Sverige.

Till skillnad från detta att göra hela Sverige till ett projekt. Nu ska jag åter kontrollera om Nyman verkligen är borttagen. Han var det inte igår kväll innan jag somnade.

11/5/2021 at 7:19 AM

I am now ready to get involved with the Sweden Project. The majority of the information about my ancestors over three generations back in Denmark and Sweden was obtained on a month long visit to Bornholm, Denmark. Hans Ressel, of Bornholms Slaegt- og Lokalhistorike Forening, obtained the information primarily using land records, giving me extreme confidence in the accuracy of the information in my tree.

Private User
11/9/2021 at 5:55 AM

Is there a new bug in Project Sweden? Why do I get same requests again and again? This is just like Fredrik Nyman.

Christina Elisabet Taube af Karlö

11/9/2021 at 1:08 PM

Om du får förfrågningar om att lägga till en profil till Sverigeprojektet, acceptera det inte! Detta gör att begäran skickas om och om igen. Geni (inte jag!) tog ett beslut att göra projektet till en landsportal och profiler kan inte läggas till det.

If you receive requests to add a profile to the Sweden project, please do not accept it! This causes the request to be forwarded over and over again. Geni (not me) made a decision to make the project to be country portal, and profiles cannot be added to it.

Jos sinulle tulee pyyntöjä liittää profiili Ruotsi-projektiin, älä hyväksy niitä! Tämä aiheuttaa sen, että pyyntö lähtee aina uudelleen eteenpäin. Geni (en minä) teki päätöksen muuttaa projekti maaportaaliksi, eikä projektiin voi liittää profiileja.

11/9/2021 at 8:49 PM

Är det bara att radera förfrågan eller ska det anmälas någonstans?

11/11/2021 at 11:12 AM

Christina Elisabet Taube af Karlö is my fourth cousin 7 times removed

11/11/2021 at 11:15 AM

Fredrik Linby Thorell, jag är i diskussion med Geni om detta. Jag hoppas att de kan utveckla bättre kontroll över tilläggsförfrågningarna.

Showing all 27 posts

Create a free account or login to participate in this discussion