Anna Maria Strandberg Kronbacka

Started by malin holgersson on Saturday, September 25, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts

Anna Maria Johannesdotter Strandberg (Kronbacka)

Födelse: 09 mars 1857 Korsnäs, Österbotten, Finland

Död: 17 juli 1947 (90) Vaasa, Finland

Närstående:

Dotter till Johan Erik Isaksson Kronbacka och Brita Stina Abrahamsdotter

Maka till Gustaf Josephson Strandberg

Mor till Edit Irene Strandberg; Gustaf Anselm Strandberg; Karl Gustaf Alfred Strandberg; Eufemia Maria Strandberg; Selma Amalia Strandberg och 5 ytterligare

Syster till Carl Johan Kronbacka; Greta Stina Kronbacka; Henrik Kronbacka; Gabriel Kronbacka och Abraham Kronbacka.

Hej
Det här är min farfars mamma.

Har sökt mera information om henne som... tex gifte hon om sig i Vasa efter att hennes man Gustaf dog eller levde hon ensam i ca 40 år innan hon själv gick bort, vart är hon begravd mm mm

Finns det ättlingar efter hennes syskon här på Geni tex.

Det här är den informationen jag har om henne eftersom det aldrig pratades om min farfars släkt. Det är nu på senare år som jag och mina syskon fått reda på att farfar hade många syskon, vad hans mamma hette osv.

Jag är tacksam för all information och tips på vart jag kan söka på tex Geni eller nätet efter info.

Mvh

Malin Holgersson född Strandberg
mirjam6512@hotmail.com

Hej,

Du kunde börja med att du gör en egen profil på Geni för Anna Maria och gärna också hennes föräldrar. Sen kan det dyka upp "matches" som kanske innehåller hennes syskon.

Annars rekommenderar jag FSHF:s medlemskap så du får tillgång till Korsnäs kyrkoböcker där.

Mvh
Maria

Jamen, hon har ju redan en profil på Geni. Alltid bättre att fråga med en länk till profilen.

Anna Maria Johansdotter Strandberg

Det som du vill veta går ju långt till 1900-talet. Sekretesslagen i Finland förbjuder att publicera uppgifter som är nyare än 100 år, så man borde fråga direkt från pastorskansliet i Vasa om hon gifte om sig efter 1907 och var hon är begraven. Hon är troligen begravd i Vasa, men graven är kanske redan borta.

Om du känner till profilförvaltaren Tove Strandberg, så kunde du ju skicka pm till henne och fråga om hon vet mer om dessa människor.

Mvh
Maria

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion