Min far fortalte like før han døde at han, Augestad og lederen (flygeleder/stasjonsleder?) ved Kjeller var spesialtrent til å ødelegge senderene på Kjeller allerede ved krigens slutt og hadde den oppgaven like til far ble trukket ut av alle militære funksjoner i 1975. Etter å ha ødelagt Kjeller skulle de fortsette til NRK og ødelegge den stasjonen. Var de fremdeles i live skulle de dra til Prinsens gate hvor fallskjermkompaniet hadde samlingssted og derfra komme seg
til Slottet for å hjelpe til med evakuering av kongefamilien og alt av verdier som gullbeholdning og andre spesielle verdisaker. Da han fortalte dette i 1982 var fallskjermsoldatene sitt lokale flyttet til Akershus etter det jeg forstod.
DET JEG LURER PÅ ER: HVEM VAR LEDEREN AV KJELLER STASJON/FLYTÅRNET PÅ KJELLER PÅ 70 TALLET. HAN RINGTE JEVNLIG TIL MIN FAR , men jeg husker hverken navnet eller det kallenavnet som han brukte når han ringte til far. Siste gang han ringte og skulle snakke med far var 30 minutter etter at vi fikk dødsbudskapet da sa han at han var på stasjonen. Jeg vet han fikk sjokk når jeg fortalte at far var død for han spurte 3 ganger om han hadde hørt riktig og så ble det stilt. Det var kl 7.30 om morgenen den 17.6.1982. Jeg måtte legge på. Før husket jeg navnet, men nå har det gått helt i glemmeboka og jeg skulle legge inn historiene om disse 3 vennene på alle 3 i fars minnebok. Jeg vet at bestevennen var Augestad, Skjørten, Jermstad, Asgautsen, Guldbrandsen, Kayser og Helberg og så noen som bare ble brukt aliasnavn på.
OBS1 DET KAN VÆRE AT HAN ARBEIDET PÅ FORNEBU OG IKKE KJELLER SOM JEG MENER DET VAR.
Noen som kan hjelpe. Jeg vet at en av kammeratene døde samme dag som far.