Riitta Yrjöntytär Kanni (Färkkilä) - Riitan patronyymi ja synnyinnimi

Started by Private User on Thursday, July 29, 2021
Showing all 8 posts
Private User
7/29/2021 at 1:41 AM

Mistä Riitan patronyymi ja nimi Färkkilä on saatu, lähteitä? Mm. Iso-Iivarin talonhaltijaluettelossa hänet tunnetaan vain nimellä Brita. Jostain hänelle on saatu myös tarkka syntymäpäivä ja kuolinpäivämäärä?? Lähteet olisivat tärkeitä merkitä.

7/29/2021 at 3:57 AM

Hei Sari.

Tuo tietoja Britan kohdalle ensimmäisenä merkinnyt Martti L. J. Attila on tainnut olla huolimaton muitakin henkilöitä koskevissa tiedoissa..

Muistaakseni kerran kirjoitin hänelle jostain, saamatta vastausta, lieneekö enää "maisemissakaan".

Minua myös kiinnostaisi Kannin ja heitä edeltäneiden nimien alkuperä, 1300 -luvulla sukuun olisi kuulunut Kannupää nimisiäkin. Aika erikoinen, mikä lienee alkuperä...peltiseppiäkö ?, ainakin suvussa on ollut myös Seppä nimisiä..

Olof Kannison Kannupää

terv. Heikki

7/29/2021 at 4:16 AM

Hei Sari ja Heikki,

olen tosiaan lisännyt Britan Geniin kauan sitten. Silloin tietoni perustui Iso-Iivarin talonhaltijaluetteloon. Färkkilä nimen suhteen minulla ei ole mitään tietoa!

Heikille tiedoksi. että olen tosiaan 'maisemissa' - Genissäkin melkein päivittäin. Koska olen lisännyt Geniin yli 50 000 profiilia, niin niistä tulee palautetta paljon viikottain. Pyrin vastaamaan kaikkiin silloin, kun minulla on kysymykseen jotain annettavaa. Olen pahoillani, jos jokin kysymyksesi on jäänyt vastaamatta.

Huomatkaa kuitenkin, että viesti pitäisi aina lähettää kaikille profiilin ylläpitäjille - tässä tapauksessa heitä on yhdeksän! Tavallisesti viestiin vastaa se, joka parhaiten osaa kysyjälle vastata. Profiilin luonut henkilö ei suinkaan voi vastata myöhemmin tehdyistä korjauksista tai muutoksista.

Olen pajoillani, jos mielestäsi olen ollut huolimaton. Vastaan mielelläni jokaiseen kysymykseen, jotka liittyvät ylläpitämiini profiileihin. Huomaa kuitenkin, että tätäkin profiilia on varmaan muokattu useaan kertaan vuoden 2009 jälkeen.

Tavallisesti jokaisesta profiilista pystyy kohdasta 'Muutokset' listaamaan kaikki profiiliin tehdyt muutokset ja ottamaan yhteyttä suoraan tietyn muutoksen tehneeseen henkilöön. Tässä profiilissa kyseinen toiminto ei jostain syystä toiminut enkä pysty nyt kertomaan kuka tuon Färkkilä-nimen on lisännyt.

yst. terv. Martti

Private User
7/29/2021 at 5:36 AM

Odotellaanpa jos muilta ylläpitäjiltä tulee vastauksia. Yleensä, useimmiten, ei tule, mutta jospa nyt oltaisiin hereillä. Tuo vanhempien muutosten katselu ei tosiaan jostain syystä toimi, muuten olisin laittanut viestin suoraan tietojen lisääjälle.
SM

Private
8/1/2021 at 7:06 AM

Onko. tässä kaikki oikein hämmästelee ymmärtämätön vanhus:
Valpuri Matintytär Uola, 7th great grandmother..
Puolisot:
– Jaakko Tuomaanpoika Markula, 7th great grandfather
– Tuomas Tuomaanpoika Kanni, 7th great grandfather.
Riitta Yrjöntytär Kanni, 7th great grandmother.
Puolisot:
– Tuomas Tuomaanpoika Kanni 7th great grandfather.

Private User
8/1/2021 at 7:37 AM

Ihan mahdollista, näin on myös miehelläni, tosin 8th great jne. Sivun yläosassa lukee "sinusta on yhteys...", klikkaa siitä niin näet miten yhdeys muodostuu. Kaikki neljä löytvät esipolvistasi. Satakunnassa tuntuu vähän kaikki olevan sukua toisilleen :)

SM

Private
8/2/2021 at 1:56 AM

Olinkin jo klikkaillut ja hämmästellyt.
Färkkilä–Kanni–Matintytär Uola;
Färkkilä–Kanni–Tuomaanpoika Markkula;
Färkkilä–Färkkilä–Tuomaanpoika Kanni;
Färkkilä–Färkkilä–Juhontytär Kanni;

8/2/2021 at 6:17 AM

Hei! Yritin katsella muutoksia (myös itse tekemiäni), mutta en saanut selkoa asiasta. Jossain vaiheessa profiileja on yhdistetty. Voisiko olla mahdollista, että Riitta Yrjöntytär Färkkilä ei olekaan sama henkilö kuin Brita Kanni?

yt JS

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion