Takk for tilbakemelding Bjørn 👍
Jeg la inn profilene for 10 år siden da jeg startet med Geni, og var ikke like nøye med kilder den gang dessverre. (flaut)
Og selv om du sier jeg må svare på det selv, så har du indirekte gitt et svar med at du har dokumentert Private.
Skal søke litt til før jeg eventuelt fletter sammen. Siden jeg har vært så dum å ikke notere noen detaljer så er det ikke mye å gå på. Og siden du da tydeligvis ikke har registrert noen navnebrødre av han, så er det nok heller ikke noen - for du pleier ha kontroll 😉
Forøvrig ble Torger født utenfor ekteskap, men foreldrene giftet seg på Sagene 9 dager før han ble døpt. Hun var da tjenestepike i Bjølsensgata 15. Vi får se om de fortsatt bor der når folketelling 1920 kommer om 18 dager.
Forøvrig anbefaler jeg sterkt å ignorerer MyHeritage profiler som "kilder", - de jeg har sett på har mye feil - de fleste har forresten en bror Torger Hagen som bror med de sammen datoene, så de har rått kopiert hverandre eller deg, Tror du trygt kan slå sammen de to andre profilene med denne. Har imidlertid ikke funnet noen dødsannonser hverken på ham eller foreldrene som vil vise andre enn søsteren, eller egen familie på ham.
Mange takk, Bjørn, setter virkelig pris på ditt engasjement og hjelp!
Hyggelig også at du fyller inn "Om"-delen på profilen med lesbar tekst, ikke bare lenker til kilder som noen gjør.
Jeg har slått sammen de tre profilene nå, og nok en gang skammer meg over dårlig kildekritikk for 10 år siden. Men lærer så lenge man lever. Det er ikke noe som kopieres fra MyHeritage nå, som ikke kan verifiseres med kilder.