Veranderingen in het vinden van overeenkomsten

Started by Job Waterreus on Tuesday, October 20, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 10 posts

Geni heeft het vinden van overeenkomsten wat aangepast waardoor er veel nieuwe overeenkomsten gevonden kunnen worden.
Het is dus zinvol om de komende tijd de gevonden bijeenkomsten kritisch te bekijken. Er kunnen meer goede, maar ook meer foute overeenkomsten gevonden worden.

== Neem niet klakkeloos aan dat een gevonden overeenkomst klop! ==

Klopt, ik ben ial druk bezig geweest met goede en foute.

Dank voor de tip!

Dank. Hou daar steeds rekening mee.

Dank. Ik let goed op.

ik jeb het voorzichtig eprobeerd en eerst nog goed naar archiveven gekeken voor de geboorte en overlijdens data, bedankt!

Bij twijfel help het om broninformatie te zoeken en die toe te voegen (zie ook https://media.geni.com/p13/2a/8c/08/dd/53444847edb3826a/geni_bronne...
Bronnen voor Nederland zijn te vinden m.b.v. https://www.geni.com/projects/Nederlandse-Bronnen-Dutch-Sources/8618

Hoi, onlangs kreeg ik meldingen van smartmatches. Deze staan op MyHeritage, wil ik het gezamenlijke profiel bekijken, of met de beheerder van dat profiel contact zoeken, dan ploft een scherm voor mijn neus: dat ik eerst abonnee MOET worden, voor 10 € per maand! Dacht het niet! Bovendien vind ik het raar dat personen op mijn stamboom niet via Google te vinden zijn. Deze staan openbaar....

Een klein deel van die matches is gratis, maar die met MyHeritage stambomen niet.
Die zijn trouwens in de meeste gevallen ook gewoon via Google te vinden (net zoals veel van de overeenkomsten met data bronnen).
Helaas hebben die MyHeritage stambomen maar zelden een bronvermelding dus in veel gevallen schiet je er niet zo heel veel mee op (voeg s.v.p. op Geni bronvermeldingen of bronnen toe).
Zo'n stamboom zonder bronnen kan wel een goed startpunt zijn om op zoek te gaan naar bronnen. Kijk daarvoor dan bijvoorbeeld eens naar https://www.geni.com/projects/Nederlandse-Bronnen-Dutch-Sources/8618
Er wordt heel veel gekopieerd zonder controle, dus het feit dat er veel stambomen te vinden zijn met bepaalde gegevens zegt erg weinig over de betrouwbaarheid van die gegevens.

Het is trouwens mogelijk om gratis gastgebruiker te worden bij een betalende MyHeritage gebruiker (daarvoor moet zo'n betalende gebruiker je uitnodigen)
Zo'n gratis gastgebruikerschap is voldoende om vanuit Geni veel van de MyHeritage matches te kunnen bekijken en goed of af te keuren.

Openbare Geni profielen zijn wel via Google en andere zoekmachines te vinden (het kan even duren voordat Google ze geïndexeerd heeft), maar ze worden vaak niet allemaal afzonderlijk in de resultatenlijst gepresenteerd. Google zal proberen een zo goed mogelijke lijst met resultaten te presenteren o.a. gebaseerd op eerder zoekgedrag. Daarbij wordt ook geprobeerd de lengte van de lijst nog een beetje redelijk te houden en kunnen er resultaten worden weggelaten.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion