Olen aloitellut tuota himmelin tekoa varhaisimmista kirkonkirjatiedoista. Tarkoituksena on noiden ensin irtonaisten oksien kautta päästä kiinni isoon puuhun. Kråkössä ei ole koskaan asunut tuhansia ihmisiä, joten tehtävä ei ole ylivoimainen. Sen sijaan on mielenkiintoista nähdä mihin noiden henkilöiden jälkipolvet päätyvät.
Saarella on ollut jonkin verran ihan paikallaan olevaa väestöä, mutta muuttoliike saarelle ja sieltä pois on vilkasta.
Jos innostusta riittää, niin noita lisättyjä profiileja voi liitellä Genissä jo oleviin sikäli kun löytyy.
Olen noudattanut sitä Genin periaatetta, että sukunimettömien patronyymit laitetaan patronyymikenttään eikä sukunimikenttään ja kaikki etunimet etunimikenttään. Olen käyttänyt vain ruotsinkieltä, joka noina aikoina lienee ollut ainoa kieli saarella. Myöhempien muuttoliikkeiden seurauksena vasta saarelle on muuttanut suomenkielistä väestöä.
t
Eerik
Hei Eerik.
Oikein kiva että olet luonut tämän projektin.
Äitini oli Kråkössä syntynyt ja siellä on huseerannut myös hänen isänsä ja hänenkin aitinsä kun molemmet olivat aiktiivisia ahtaajia Haikonsellä ja Toilkisten satamassa. Tämän työn jatkoi sitten enoni.
Jatkan profiilien lisäämistä kun niitä löydän.
"Työniloa"
Steffi
Hei Eerik
Hieno projekti. Olen jokusen profiilin lisännyt kesällä. Isoisäni serkku Maria Charlotta Sjöblom vaikutti Kråkossa. Täytyykin palata saarelle ja katsoa löytyykö lisää sukua/profiileissa täydennettävää. T: Taina