Jeg skal legge inn dødsdato for en slektning der jeg står som administrator. En som sto vedkommende nærmere har bedt meg om dette. Men det lar seg ikke gjøre. "Redigerningsknappen" vises ikke på den profilen.
Jeg tror jeg fant årsaken i et annen innlegg i dette forumet. Det ser ut til at jeg ikke kan få gjort noe med dette. Siden det innlegget jeg refererer til var litt gammelt, velger jeg å legge inn spørsmålet mitt i et nytt innlegg.
Her er svaret vedkommende fikk:
"Du viser til en meldingstråd kun du har tilgang til.
Se etter om det er en brukerprofil, noe du kan se på om det henger en email adresse på den og/eller har en "Bruker siden" tekst i profilvisning.
Hvis denne personen har akseptert en invitasjon, tatt en titt og aldri kommet tilbake så er profilen i det jeg kaller en halvveis brukerprofil. Hvis brukeren hadde begynt å gjøre noe selv ville vedkommende ganske kjapt ha blitt bedt om å sette permanent/eget passord på kontoen sin. Inntil det skjer vil profilen fortsatt listes med managere og kan delvis redigeres av dem, men ikke alt.
Det du da må gjøre er å be vedkommende selv redigere, eller hvis du tror han/hun ikke vender tilbake rapportere profilen som forlatt profil/tre og håpe at Geni kan hjelpe deg."
Finnes det likevel håp?
Det er i grunnen mange ting som skulle/burde ha vært endret hos Geni. Som f.eks brukere/profiler som har lagt inn feil opplysninger om en person. Disse er nesten om ikke helt umulig å få rettet på. Mange av disse profilene har vært inaktiv i flere år. Har prøvd å sende melding til disse profilene uten å få svar. Jeg personlig syns jo det er av største viktighet at de opplysningene som legges inn er så riktige som mulig for ettertiden.
Arne-Sten Christiansen No tenkte eg at dette var i Norge. Uansett, så vil tremenningen vere innanfor familiegruppa di, og då trur eg ikkje det vert kravd dokumentasjon slik som når det gjeld ein heilt tilfeldig brukarprofil. Eg har likevel ikkje så stor erfaring med dette, så eg er ikkje sikker på noko som helst.