Får ikke redigert en profil jeg administrer

Started by Arne-Sten Christiansen on Thursday, August 13, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 26 posts
8/13/2020 at 3:24 AM

Jeg skal legge inn dødsdato for en slektning der jeg står som administrator. En som sto vedkommende nærmere har bedt meg om dette. Men det lar seg ikke gjøre. "Redigerningsknappen" vises ikke på den profilen.

Jeg tror jeg fant årsaken i et annen innlegg i dette forumet. Det ser ut til at jeg ikke kan få gjort noe med dette. Siden det innlegget jeg refererer til var litt gammelt, velger jeg å legge inn spørsmålet mitt i et nytt innlegg.

Her er svaret vedkommende fikk:

"Du viser til en meldingstråd kun du har tilgang til.

Se etter om det er en brukerprofil, noe du kan se på om det henger en email adresse på den og/eller har en "Bruker siden" tekst i profilvisning.

Hvis denne personen har akseptert en invitasjon, tatt en titt og aldri kommet tilbake så er profilen i det jeg kaller en halvveis brukerprofil. Hvis brukeren hadde begynt å gjøre noe selv ville vedkommende ganske kjapt ha blitt bedt om å sette permanent/eget passord på kontoen sin. Inntil det skjer vil profilen fortsatt listes med managere og kan delvis redigeres av dem, men ikke alt.

Det du da må gjøre er å be vedkommende selv redigere, eller hvis du tror han/hun ikke vender tilbake rapportere profilen som forlatt profil/tre og håpe at Geni kan hjelpe deg."

Finnes det likevel håp?

8/13/2020 at 3:31 AM

Hva om du trykker på Handliger og får opp rullemenyen inne på den aktuelle profilen, og velger "Inaktiv bruker"?

Private User
8/13/2020 at 3:44 AM

Send meg linken, samt det du ønsker å legge inn.
Så kan jeg se på dette....

8/13/2020 at 3:49 AM

Kan dessverre ikke hjelpe, aner ikke hvordan.
Hilsen Laila Gjellåm Isvik

8/13/2020 at 3:51 AM

Nå har prøver jeg Marit Gjermundnes sitt første forslag. Det ser ut som det kan gi meg tilbake retten til å administrere vedkommendes profil. Om det ikke lykkes, kommer jeg tilbake til deg Roy Johansen.

Private User
8/13/2020 at 4:47 AM

Det enkleste er. Velg Rapporter/deceased i handlinger menyen på profilen. ´Hvis det er en invitert Geni bruker (du ser dette ved at det er en send melding mulighet) så må Geni lukke kontoen hans først. Døde personer kan ikke gjøre dette selv...

Jeg har prøvet det samme og fik hjælp ved at skrive til geni.

Private
8/13/2020 at 5:15 AM

Ta kontakt med Geni Support. Forklar problemet og de hjelper deg. Det har jeg selv gjort ved flere anledninger.

mvh.
Bjørn

8/13/2020 at 5:41 AM

Da fikk jeg retten til å redigere. Men nytt problem oppstod. Finner ingen felt for dødsår/-dato. Og det var jo det jeg trengte.

8/13/2020 at 5:44 AM

Ser at Geni må lukke kontoen til vedkommende først. Er det noe du kan gjøre Bjørn P. Brox. Da må jeg kanskje sende deg lenke. Er det bare å kopiere lenke i adressefeltet på nettleser?

8/13/2020 at 5:55 AM

Eg trur det er slik at også kuratorar må velje rapporter -> deceased slik som alle oss andre. Berre kundesørvis kan ordne dette.

Hugs å leggje ved dokumentasjon (lenke til dødsannonse) når du rapporterer.

8/13/2020 at 6:06 AM

Jeg kan prøve å få tak i dødsannonse, men dette dreier seg om en tremenning som levde sitt liv i USA og Sør-Afrika. Men jeg har digital kontakt med to av hans sønner. Den ene var den som kontaktet meg om dette. Jeg skal se om han kan sende meg noe.

Private User
8/13/2020 at 6:10 AM

Arne-Sten Christiansen jag förstår inte vad du menar och hur jag är inkopplad på detta?
Med vänliga hälsningar
Håkan Asplund

Private User
8/13/2020 at 6:12 AM

Detta har också hänt mig och man blir väldigt irriterad. Jag har bara ett Geni Basic konto men då kan man få hjälp av Geni Curators. Det finns en lista med namn att välja för aktuellt land

8/13/2020 at 6:55 AM

Det er i grunnen mange ting som skulle/burde ha vært endret hos Geni. Som f.eks brukere/profiler som har lagt inn feil opplysninger om en person. Disse er nesten om ikke helt umulig å få rettet på. Mange av disse profilene har vært inaktiv i flere år. Har prøvd å sende melding til disse profilene uten å få svar. Jeg personlig syns jo det er av største viktighet at de opplysningene som legges inn er så riktige som mulig for ettertiden.

8/13/2020 at 7:15 AM

Ja, enig Lill Bente, det er tungvint når admin av en profil ikke er aktiv, og ikke ser meldinger og forespørsler

8/13/2020 at 8:41 AM

Arne-Sten Christiansen No tenkte eg at dette var i Norge. Uansett, så vil tremenningen vere innanfor familiegruppa di, og då trur eg ikkje det vert kravd dokumentasjon slik som når det gjeld ein heilt tilfeldig brukarprofil. Eg har likevel ikkje så stor erfaring med dette, så eg er ikkje sikker på noko som helst.

8/13/2020 at 9:08 AM

Jeg fikk av en eller annen grunn til å registrere en slektning som død, hvis du sender meg en link kan vil jeg selfølgelig prøve å hjelpe, jeg bare trykket på rediger profil og endret det, selv om jeg har en mistanke om at det ikke er så enkelt i ditt tilfelle... :(

8/13/2020 at 10:09 PM

Hei jeg vet dessverre ikke hvordan man gjør det

8/14/2020 at 1:14 AM

Vet ikke hvorfor jeg har fått dette på mail?
Kan heller ikke noe med dette.

Mvh
Randi Sogge

8/14/2020 at 9:21 AM

Vet inte heller varför jag fått dessa mail. Utan att veta namnet på personens sida kan ingen troligtvis hjälpa.

8/17/2020 at 1:46 PM

Vem är du ? Jag förstår inte vad jag har med saken att göra ?

Kan ikke hjelpe før jeg får navn på vedkommende som er gått bort- kondolerer

8/20/2020 at 8:06 AM

?
Vet ikke heller hvorfor fikk denne henvendelsen på Mail,mn håper dog du har fått hjelp

9/8/2020 at 6:27 PM

Arne-Sten Christiansen Fekk du ordna dette?

9/10/2020 at 4:26 AM

Ja, jeg tror det gikk i orden. Har vært litt til og fra. Burde meldt fra. Takk for hjelp!

Showing all 26 posts

Create a free account or login to participate in this discussion