Van de Flash naar HTML boom

Started by Maarten Alexander Brandts Buijs on Monday, August 3, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 8 posts

Flash stopt per december 2020. Geni heeft als alternatief een HTML boom, die in grote lijnen hetzelfde werkt, maar her en der wat verschillen heeft.
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd met deze boom te werken en het meeste kom ik wel uit. Maar ik kan me voorstellen dat er wat vragen zullen zijn over het vinden van bepaalde functies of hoe het werkt. Bij deze dus een discussie om elkaar hiermee te helpen.

Eentje die ik tegenkwam - als ik een samenvoeging doe van een persoon die tweemaal is gehuwd, en de beide profielen vermeldden een andere echtgenote, dan blijft het uitroeptekentje staan.

In de Flash-boom drukte je op het uitroeptekentje, kreeg je het conflictenscherm/samenvoegscherm, kon je verder dmv 'ouders kiezen'? weet het niet geheel zeker, maar je kreeg dan de mogelijkheid ouders te kiezen of andere conflicten in de nabijheid op te lossen.
Dat verdergaan, terwijl samenvoegingen niet nodig zijn, dat kan ik in de HTML boom niet meer vinden, of juiste ouders vinden.
Ik kan alleen annuleren of kruisje doen.

- Hoe krijg ik die check rondom de 2 echtgenotes weg?
- Hoe kan ik verder, naar bijv. ouders-check.?

In het algemeen moet men in het HTML-systeem na gedane arbeid zelf de tabs verversen om de nieuwe toestand te bekijken. Kan Inderdaad soms verwarrend zijn, maar went wel.

Verversen in de boom hielp inderdaad bij de 2 echtgenotes

Ik vind de HTML versie niet zo prettig werken!

De Opera-browser ondersteund wel de flash-player.
Deze wordt ook steeds geupdated.
\\ik gebruik Opera nu hoofdzakelijk voor Geni en Chrome voor de rest

Persoonlijk vindt ik de stamboom ,met FlashPlayer fijner,en overzichtelijker,ik moet er ook echt aan wennen,ik den k dat de meesten er ook over denken!!!

Flash wordt definitief per einid december door Adobe niet meer ondersteund. Ook de opera browser zal tzt dat ondervinden. Het is maar goed ook want Flash staat al jaren onder druk, het is niet veilig, te eenvoudig te hacken. Het is wel jammer want de stamboom onder flash is inderdaad veel plezieriger dan de HTML gecodeerde applicatie. Het wordt tijd dat we dat waar aan gaan (laten) doen.

Er is een (wat oudere) beschrijving van de HTML boom te vinden in de appendix van https://media.geni.com/p13/8f/64/af/24/534448509b901dd2/de_geni_ged...

Wat betreft ouders toewijzen dat kan vaak via de relatie tab van het betreffende kind (daarvoor moet je als basis gebruiker dan wel beheerder van dat profiel zijn of samenwerken met een beheerder van van betreffende profiel).
Als daar de juiste ouders niet in de lijst staan, dan kan dat meestal verholpen worden door in boom weergave het kind naar ELK van de juiste ouders te slepen en aan te geven dat het een kind is (ook als de betreffende ouder al als ouder zichtbaar is). Hierna moet dan het scherm ververst worden.

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion