Taipaleen talot Ruovedellä ja Kurussa

Started by Timo Siukonen on Thursday, July 16, 2020
Problem with this page?

Participants:

Showing all 4 posts

Jokipii&Kankaanpää&Nissilä&Orkamon mahtavassa perusteoksessa Vanhan Ruoveden historia I:2 liiteosassa on kaksi Taipaleen taloa, joiden historia minua kiinnostaa. Haluaisin opiskella niiden historiaa yleisellä tasolla kokonaisuutena, koska asukkaat perheineen tulevat ja menevät, mutta talot pysyvät sukupolvesta toiseen. Kyse on Ruovedellä Viljakkalan Taipaleen Tapuiontaipaleen Taipaleesta (kirjassa numerot 461 ja 462) ja Kurussa Olkitaipaleen Taipaleesta (kirjassa numero 143). Tunteeko kukaan näitä Taipaleita "omakseen" ja voisi kertoa tiedonkeruun lähteitä. En tarkoita pitäjien yleisiä historioita. Ne minulla on jo "hallussa". Mukana voi olla kylä-, talo-, suku-, perhe- ja henkilöhistorioita, usein kyse on julkaisemattomista teksteistä. Julkaisen tämän viestin myös Kurun Sukupuut -keskustelupalstalla. Voit niin halutetssasi ottaa yhteyttä myös yksityisesti timo.siukonen [ät] sci.fi

Hei. En tiedä tuosta sukuhaarasta mitään Minä etsin Nippalan sukua, asui Jämi kipohjassa...mahdatko tuntea ketään siitä suvusta(Kalle, Toivo, Veikko,) jotka minä tiedän..

Sukuuni tulee avioliiton kautta torppari Juho Heikki Reetunpoika Nippala (syntyjään Lindqvist), 1819-1909, jolla lapset Anna Liisa (1853-1904) ja Herman (1856-1927). Hän ei kuitenkaan käsittääkseni ole etsimieni Taipaleen talojen suoria jälkeläisiä.

Minun kummini oli Kalle Nippala vaimo Helvi os. Lehtinen, veljistä tiedä Toivo, Risto Nippala, vaimo Anna-Liisa,he asuivat Ruovedellä, Jäminkipohjassa. 1960 luvulla.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion