Wie heeft er ook een dna test gedaan ?

Started by Private User on Thursday, June 11, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing 31-57 of 57 posts

Nee.Nooit.

Myheritage houd zich aan de GDPR Algemene verordening gegevensbescherming voor Europa, Gedmatch een Amerikaanse site kan toegang geven aan de politie als dat verzocht word , maar over het algemeen zijn alle gegevens beschermd en je kan natuurlijk je dna verwijderen van hun site

Lang geleden testen gedaan met FTDNA -- Y-111, Mitchondrial, en Autosomal. Ooit maar één rechtstreeks resultaat gehad via autosomal met een heel ver familielid (oom van een tante van een oom van een tante).

Mijn DNA schijnt aan te geven dat aan mijn vader's kant rond de 12 generaties terug alles Iers is. Mijn genealogy gaat maar 6 generaties terug, naar een onecht kind waar de vader alleen maar "vermoedelijk" is. Moeder's kant gaat terug naar Oost Europa, maar dat is het dan ook wel.

Eén van de problemen is natuurlijk dat leden van mijn familie niet in genealogie of DNA geïnteresseerd is, de andere dat Nederlanders in the algemeen er misschien maar weining interesse voor hebben.

Mijn vrouw, aan andere kant, heeft via DNA haar vader's afstamming van de Zwitserse familie Shirk (1699) kunnen bevestigen en haar Indiaanse afstamming via haar moeder's kant (Oklahoma, V.S.). Amerikanen zijn natuurlijk wel ontzettend geïnteresseerd in genealogie en DNA. Hoe meer mensen deelnemen, hoe beter de resultaten.

Mijn vrouw en ik hebben ook de DNA test van MyHeritage laten doen.
Voor mij kwamen daar verrassende uitkomsten uit.
Bij mijn vrouw een bevestiging van wat ze al wist.
Peter Verhoeven

Anne Marie, Robin Blitzblum,één van onze genie profielen, heeft via Myheritage DNA zijn half broer en zuster gevonden.

Heb een Y37 bij FTDNA gedaan om mogelijk aanwijzingen te krijgen voor een over-over-overgrootvader, maar alleen resultaten voor Y25 met 2 verschillen. De enige redelijke volgende stap die kan nemen is BigY700 maar daar heb ik het geld niet voor (Y67 en Y110 gaan me niets opleveren) en het lijkt er op dat ik op dit moment alleen gezamlijke voorouders meer dan 1000 jaar in het verleden zou kunnen vinden.

Ja Auto-somale van mij en van mij vrouw bij Myheritage gedownload, opgeladen by familytreeDNA en automatisch met Geni verbonden
zie.
https://learn.familytreedna.com/imports/transfer-autosomal-ancestry...
onder andere
Note: Family Finder is the name of our autosomal DNA test.

After transferring, you can unlock all Family Finder features, which include the Chromosome Browser, myOrigins, and ancientOrigins for only $19.

Please note that you can only transfer the following files and file versions:

23andMe© V3
23andMe© V4
23andMe© V5
AncestryDNA™ V1
AncestryDNA™ V2
MyHeritage™ files that were created within the six months prior to the time of the transfer.
Unfortunately, at this time, you cannot transfer 23andMe© V1 and 23andMe© V2 files.

Toen Y-Dna van mij en MtDna van mij en mijn vrouw bij FamilytreeDNA zo die zijn ook op Geni.

Ik heb een groot excel spreadsheet met alle gegevens zoals geschatte relatie total shared CM etc en werkelijke relatie. Ook clusters van my heritage.
Zo van de 250 profielen heb ik maar 18 profielen gevonden die op papier verbonden zijn. En ja zelfs een paar met minder dan 10 CM

Van de 40 clusters (groep of verbonden familie leden,volgens myheritage) heb ik maar twee clusters kunnen vierbinden met mij.

Heleboel families heb ik toegevoegd aan Geni waar ik meer dan 30 CM overeenkomst mee hebt en/of een familie naam overeenkomen.
Erg spannned, maar meestal zonder succes.

de Y test en Mta leverde niets op aan verbindingen

Han Mohrs

Anne-Marie (C) en Elisabeth Fasher,

Je kunt je MyHeritage DNA ook gratis op FTDNA plaatsen, daarna log je in op Geni vanuit FTDNA en zo krijg je dan ook je DNA op Geni.

Ik geef toe dat het wat gedoe is, maar het zou leuk zijn, als meerderen wel even deze moeite nemen, want ik heb op Geni nu nauwelijks bruikbare matches.

© foto 1979 : Robert Roos van RAADSHOOVEN te Voorburg

Voor wie een DNA-test overweegt i.v.m. sperma-, eicel- en embryodonatie geeft de website van FIOM veel informatie:
* https://fiom.nl/kenniscollectie/kid-dna

Als je MyHeritage DNA op FTDNA wilt plaatsen, dan moet dat binnen 6 maanden, dus dat is dan wel even opletten om dat op tijd te doen.

Ik heb het bij MH gedaan, en krijg regelmatig bericht over 4-5th cousins. Ik ben nog wel eens van plan om dit na te trekken via MH en die (nieuwe) familie relaties dan in geni erbij te zetten. Mijn kinderen vonden het vreselijk dat ik het gedaan heb. Die zijn ook bang voor onrechtmatig gebruik van dna gegevens en de eventuele gevolgen voor hun ivm verzekeringen. Ik heb een vriendin (zonder kinderen) die de test via Ancestry heeft laten doen en alles natrekt en zo al heel veel van haar stamboom heeft kunnen aanvullen. Die geniet er heel veel van, ook van de contacten die ze legt met hele verre verwanten

@Anthony daar heb ik om de waarheid te zeggen nooit aan gedacht dat het mogelijk is om via Myheritage naar FTDNA te uploaden en dan met Geni verbinden, bedankt voor de tip dit zal een heleboel mensen helpen, jj ook bedankt voor de tip Han Mors.

I have checked FTDNA and it appears that I did upload my DNA there originally but am unable to find it on Geni and as it's some years since I did my 23and me it appears too late to re upload it. It is on My Heritage and lots of distant matches there, so far only been able to trace/connect with one definitely and while there are many more matches I have not worked out where we connect. Sorry, this is in English but it's late and quicker to type in English for me. Unless it shows up easily then I don't have time to find out how to do it at present, will have to look at another time. Not to mention that the program continually connects me to MyHeritage but unable to do much there as not a paid up member there at present.
Sorry

Ik heb een test cadeau gekregen, mijn ouders ook. Ze zijn mijn ouders, dus dat is mooi! Verder vindt ik de myheritage testresultaten wel erg ruim. Noord-West Europa omslaat 5 landen...
Ik had een component Oost-Europa die ik niet thuis kan brengen als ik kijk naar de stambomen. Mijn moeder had deze component ook, maar bij haar was hij 3x kleiner dan bij mij.

Wat zegt het nu precies? Hoever terug zou ik die Oost-Europese invloed moeten zien. Precies gezegd, was het Balkan, maar dat gebied is ook enorm groot.

Al met al bracht het me weinig inzicht...

Huub de Vaan dat het component van je moeder anders is of kleiner is is te verklaren, iedereen krijgt 50% DNA van elke ouder maar wat je precies mee krijgt aan dna van een ouder is een loterij. Wat betreft de Oost Eurpese ethniciteit het ligt er aan wat het percentage is, onder 3% kun je eigenlijk verwaarlozen het kan een vals resultaat zijn. De ethniciteit word geschat door gebruik te maken van de pool van andere leden die een dna test gedaan hebben en waar zij wonen en geboren zijn , geen enkel DNA testing bedrijf dat commercieele dna test verkoopt beschikt over daadwerkelijke oude dna monsters om te vergelijken. Ethnicteit is leuk maar zo als gezegd alleen maar een schatting.

Ik ben bezig met het aanmaken van een dna-portaal met wat algemene informatie. Er is een discussie aan de portal toegevoegd waar u vragen kunt stellen met betrekking tot uw dna-test of dna-testresultaten

Het portaal https://www.geni.com/projects/DNA-portaal-voor-Nederlandstaligen/27...

Vragen over DNA ? https://www.geni.com/discussions?discussion_type=project-2771716

@Elisabeth Janssen, dat is mij ook een keer gebeurd toen ik een nieuwe test toegevoegd had. Wat je dan doet is verbreek de verbinding met Geni en maak het dan weer aan. En daarna zie je in je eigen profiel in Geni de dna markers onder directe familie.

https://www.familytreedna.com/my/partner-applications

Ja ook DNA geupload voor mijn moeder en mijn oom. Mijn DNA voeg ik later toe.

Ik heb een diepgaande test gedaan bij MyFamilytreeDNA. Interessant. En mijn echtgenote en dochter bij MyHeritage. Ook boeiend. Ik kan het aanraden.

Ik heb mijn FTDNA family search gisteren gedaan en opgestuurd naar Familytree, Texas, dus nu maar even op de resultaten wachten

Voor diegenen die een My Heritage test hebben gedaan: https://www.geni.com/projects/DNA-portaal-voor-Nederlandstaligen/27...

DNA tests al gedaan sinds 2005 bij verschillende bedrijven (FTDNA, 23andMe, Nat'l Geographic). Y-DNA en mtDNA resultaten staan op m'n Geni profiel.

Arie Verloop

Ik heb nog wat zaken vertaald t.b.v. de DNA informatie.
Laat s.v.p. even weten als er iets nog vertaald moet worden (graag met een linkje naar de betreffende pagina).

Ik heb diverse MyHeritage DNA tests gedaan. Twee keer voor mij zelf. De eerste ging mis. En twee DNA tests voor mijn ouders.

De FTDNA en MyHeritage testresultaten worden op geslagen in een amerikaanse labs. Hier wordt het ook verwerkt.

De tests van MyHeritage kunnen via FTDNA omgezet worden naar GENI.com

GENI.com MyHeritage en FTDNA werken op at DNA test gebied zeer nauw samen.

En FTDNA bied het complete pakket aan.

Tussen de Chip(s) van MyHeritage en de Chips van FTDNA zit wel verschil tussen, maar je dient er diep in zitten om deze verschillen te kunnen merken.

Staat op Geni, eergisteren geplaatst.

Showing 31-57 of 57 posts

Create a free account or login to participate in this discussion