Kuka ,missä ja MIKSI ,on päättänyt että genin profiileissa ei saa olla näkyvissä henkilön ammammattia eikä myöskään arvonimeä SUOMEKSI HENKILÖN NIMEN EDESSÄ ,(siinä ,missä nykyään saisi näkyä vain ARVONIMI )Siihen pitäisi mielestäni kelvata aivan mainiosti kirjoittaa vaikka EMÄNTÄ ,MYLLÄRI,KAUPPIAS ,VIULUTAITEILIJA tai vaikkapa OPETTAJA,jota nimikettä viime vuosisadan alkupuolella vielä pidettiin erittäin suuressa arvossa (saa sanoa arvonimenä) jokaisessa kylässä.
Ketä ne siihen sijoitettuna haittaavat? Miksei ohjeistus voisi olla:AMMATTI TAI ARVONIMI.
Toivon,että ainakin minun ylläpitämissäni profiileissa annetaan olla kaikki ,mitä olen niihin arvonimeksi katsonut aiheelliseksi kirjoittaa , eikä niitä poisteta tai sijoiteta muualle Saattaahan ammatin sijoittaminen nimen eteen selkeyttää paljon jo ensisilmäyksellä kenestä henkilöstä on kyse.
Minullakin on , vain hiukan liioitellen ,100 Matti ja Juho Karonen tai Matti ja Juho Virkki nimistä henkilöä sukupuussani , Olisipa heillä edes joillakin joku vähän selventävä nimike profiileissaan nimensä edessä.
Anne Margaret Haverinen
En halua jatkaa mitään ammatti / arvonimisotaa niitten kanssa , jotka ovat alkaneet poistaa suomenkielisiä OPETTAJA -tai muita ammattinimikkeitä ylläpitämieni profiilien nimien edestä. Mielipiteeni asiasta ei parissa päivässä ole muuttunut miksikään .eli en kannata rajoittavaa ja virallisesti vaadittua käytäntöä asiassa ,,ennenkuin olen vakuuttunut, että omasta menettelystäni on jotain haittaa jollekin..
Anne Margaret Haverinen(Virkki)