Maren Jakobsdotter Rygg (Nordbotten) - Maria Jakobsdtr. Osen g. Erik Hansson Fester, Rygg i Gloppen

Started by Torbjørn Igelkjøn on Wednesday, September 18, 2019
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 4 posts

Slik dette slektstreet ser ut no står Maren Jakobsdtr. med far Jakob Larsson Nordbotten samt syskena Eli Jakobsdtr. Sørbotten og Kari Jakobsdtr. Ålvora. Dette stemmer ikkje med skiftet etter enkja Magdalena Monsdotter Osen

Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord, Skifteprotokoll nr. A 6 (1752-1767), Skifteprotokollside, Side 281b-282a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126640968

Borna hennar er:
Peder Jakobsen Osen
Berent Jakobson, borgar i Bergen.
Mons Jakobson, borgar i Bergen.
Ole Andersson, død og etterlate seg sonen, Ole Olsson Andalen i Naustdal sokn.
Anna Jacobsdatter Haukå, g. med Lars Eriksen Haukåa, Kinn sokn.
Maria Jakobsdtr., g. med Erik Hansson Fæster, Rygg i Gloppen.

Enkja hadde etter skiftebrev av 23/6 1740 vore eigar i Steindalen.

Skiftebrevet må vere etter den tidlegare ektemannen. Det finst ikkje skifteprotokollar som dekkar denne perioden, men i tingboka er det nemnt ein kontrakt datert 22/6 1740 der ho skal ha kår av sonen, Peder Jakobson. Kontrakten byrjar på siste linje på venstre side:

Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord, Tingbok nr. Aa 12 (1740-1745), Rettsprotokollside, Side 32-33
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20090401630627

Her står det at ho er enkje etter Jacob Pedersen Osen, og heller ikkje dette stemmer med slektstreet på Geni.

Hi Torbjørn
PÅ slektstreet mitt har jeg Jakop Person som far til Maren(Maria) Jakobsdr Rygg . Jeg har funnet opplysn. fra "Bremanger bygdebok" -( s. 573 tror jeg det var. )
Da stemmer det med at hun har søskene Peder, Berent, Anne, Mons..
Kan dette være riktig spor?

mvh
Åsta Namtvedt, Fjaler

Takk for svar.

Det er dette som eg meiner er rett. Sidan eg ikkje har bygdeboka frå Bremanger hadde det vore litt interessant å få vite litt meir detaljar om kva som står om Jakob Person Osen og familien hans der, f. eks. kva gard dei står under. I følgje militærmanntal 1704 var han frå Kvalvik (Eikefjord?).

Står det forresten noko om Jakob Larsson Nordbotten og kva born han evt. hadde?

Eg legg elles merke til at det er ganske stor skilnad i fødselsår på Eli Jakobsdtr. Sørbotten og Kari Jakobsdtr. Ålvora, og eg trur ikkje på at dei heller var sysken. Så det er freistande å klippe opp heile treet. I følgje skiftet etter Kari hadde ho ein bror som heitte Ole Jakobson Hopen, og det er truleg han ein finn her
https://www.myheritage.no/person-2002506_321392211_321392211/ole-ja...
og her
Ole Jakobsen Hopen

Eg meiner at det er bevist at far til Maren og dei andre syskena er Jakob Pederson Osen. Mellom anna finn ein følgjande: Tinglyst kårbrev (1740): "Bemelte tiid publiceret een Contract udgiven af Enken Malleene <sideskift> Malleene Monsdatter Ousen, afgl. Jacob Pedersen Ousens efterleverske (...) af hendes Søn Peder Jacobsen Skal nyde" Osv. Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord, Tingbok nr. Aa 12 (1740-1745), Rettsprotokollside, Side 32-33, nederst på venstre side. https://www.digitalarkivet.no/rg20090401630627

Det gjekk ei stund før eg vart klar over at det var den gamle bygdeboka (Joleik) du viste til. Jakob Pederson Indrebotten som vart enkjemann i 1689 (skifte) må vere identisk med Jakob Pederson Botnen som giftar seg i Osen same året. Dermed kan ein slå fast at han var gift tre gonger.

Eg har flytta Maren Jakobsdtr. til det "rette" treet, og har elles jobba ein del med dette treet. M.a. har eg lagt til ein del kjelder i "Om"-felta på diverse profilar.

I følgje det andre treet skulle far til Kari Jakobsdatter Ålvora vere Jakob Larsson Nordbotten. Heller ikkje dette stemmer. Eg har etter ein del om og men funne heile syskenflokken hennar i skiftet etter mora, Alis Olsdotter Midtbø, og ho var i følgje kyrkjeboka gift med Jakob Gulbrandson frå Solheim i Norddalsfjorden.

Då står ein att med Eli Jakopdtr. Sørbotten i det opprinnelege treet. Etter dette har eg lita tru på at Jakob Larsson Nordbotten er far til ho heller. Eg har ein teori om at ho var frå Nordal i Norddalsfjorden, og har skrive litt om dette. I så fall var faren Jakob Mikkelson Nordal. Eg har skrive litt om dette på profilen hennar, men sidan eg ikkje finn bevis for verken det eine eller det andre lar eg ho stå som ho står.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion