Iida Antintytär Bergh (Huikuri) - Iida Huikurin sukunimenä Bergh

Started by Jan Ragnar Lindblom on Monday, September 9, 2019
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 9 posts
9/9/2019 at 4:50 PM

Olisin tiedustellut, että mistä lähteestä on tullut tieto jossa Iidan sukunimenä olisi ollut Bergh?
Isoäitini Irja Huikuri, Iida Huikurin tytär, on kertonut suvulleni, että hänen äitinsä ei ollut koskaan naimisissa Irjan isän Frans Otto Berghin kanssa, vaan Irja syntyi Fransin avioliiton ulkopuolella.
Samasta syystä Iidan ja Frans Otto Berghin avioliitosta ei löydy merkintää Fransin profiilissa.

Private User
9/9/2019 at 10:53 PM

Tervehdys! Ainakin kaikki MyHeritagen puolelta tulevat osumat laittavat hänen puolisokseen Frans Otto Berghin, mutta MyHeritagen tiedothan eivät ole aina uotettavia (eivät voi toimia lähteenä). Kannattaa korjata tämä tieto Geniin ja vaikka kirjoittaa em. huomautus profiiliin. Terv. Hannu Riikonen (ps. Aimo Huikuri on setäni, eli äitini Kerttu Vunnelin siskon mies)

9/10/2019 at 2:53 AM

Itse asiassa, kaikki My Heritagen puolelta tulevat osumat eivät laita Berghiä puolisokseen. Tiedän tämän, koska omaa puutani Heritagen puolelta on käytetty tässä lähteenä. Tiedän myös, että Heritagessa oma puutani on kopioitu muihin puihin, joita on myöskin käytetty tässä profiilissa.

Oma lähteeni on isoäitini, sekä Berghin suvun kanssa käydyt keskustelut.

Eikä My Heritage todellakaan ole luotettava lähde. Jos olisin kirjoittanut täysin virheellistä tietoa Heritageen, niin se olisi kopioitunut Heritagessa ja täällä Genissä sitten uskottaisiin sitä.

Pitäisi olla lähteet kunnossa täällä Genin puolella eikä luottaa sokeasti Heritageen.

Käyn vielä läpi muut tähän puuhun liittyvät profiilit ja jos näistä puuttuu myös lähteet ja viittaukset on vain MyHeritageen, niin en kyllä uskalla lähteä yhdistämään omaa Genin viralliseen world-puuhun yhdistettyä puutani näihin. Profiileihin pitäisi lisätä viitteet tietolähteisiin ensin.

9/11/2019 at 1:49 PM

Hei!

Minulla ei ole tietoa. Itse olen etsinyt lisäämäni tiedot luotettavista lähteistä kuten sukulaisiltani ja tarkistanut ne kirkonkirjoista. Äidinäitini oli siis Elsa Tsupari o.s. Huikuri ja suku on lähtöisin Enosta Papelonsaarelta.

Itse en ole lisännyt tietoja suoraan My Heritagesta, mutta laittanut itselleni kyllä ylös, jos olen löytänyt mielenkiintoista lisätietoa jostakin henkilöstä .

9/13/2019 at 1:28 AM

No, se on ylläpitäjien Reijo Mitro Savolan ja Hannu Tapani Riikosen asia miten laadukasta tietoa tallentavat Geniin, miten hoitavat lähteiden merkitsemisen, sekä miten korjaavat virheensä.

Tässä Iidan profiilissa on varmasti väärää tietoa, varoitus muille Genin käyttäjille.

9/13/2019 at 1:55 AM

Jan Ragnar Lindblom, kiitos tiedosta, muutin sukunimen. Olisit toki voinut muutoksen tehdä suoraankin. Voisitko ystävällisesti täydentää profiiliin sopivan perustelun siitä, että ko. sukunimi ei esiinny (ja myös täydentää sukujohtoa) - voin lukita sen jälkeen profiiliin, jolloin kukaan ei enää sukunimeä muuta takaisin, esim. MH:n perusteella.

9/13/2019 at 2:10 AM

En ole tämän profiilin ylläpitäjä enkä mene sorkkimaan muiden puiden profiileja varsinkaan jos ne eivät ole linkitetty omaani. Tyydyn antamaan keräämiäni tietoja muiden käyttöön, jotta he voivat korjata omat profiilinsa.

Voin kirjoittaa tuonne kuvaukseen tarinan, jota olen saanut selvitettyä. Kuvaus löytyy myös omasta profiilistani, joka on linkitettynä world geniin Fransin kautta.
Iida Antintytär Huikuri

9/13/2019 at 2:33 AM

Vielä sellainen, että olin kiinnostunut linkittämään profiilini tähän puuhun, mutta kun huomasin tämän puun rakentuvan Huikureiden osalta pelkästään MH:n lähteisiin Riikosen toimesta, niin eihän tähän puuhun voi mitenkään luottaa. Esimerkiksi Idan äidistä Hildasta ei ole mitään muita lähteitä merkitty kuin MH. Kun saatte lähteet kuntoon, niin katsotaan sitten uudestaan yhdistämistä.

9/13/2019 at 7:24 AM

Geni on yksi yhteinen puu - jossa tavoitteena on, että jokainen henkilö on tietokannassa vain kerran. Geni on myös verkostokeskeinen, ei ylläpitäjäkeskeinen. Ei ole "ylläpitäjien omia puita". Kannattaa yhdistää hallitusti, yhdistyminen kuitenkin tapahtuu jossain vaiheessa jotain kautta.

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion