Teiskolaisten sukujen osalta olen sukupuukummin ominaisuudessa tuttu sen verran, että kuullut olen nimen, mutta tutkinut en ole.
Haku löytää joitakin jäseniä Teiskosta, mutta ei tuossa voi olla koko sukupuu. http://alturl.com/29qjt (tein lyhennetyn nettiosoitteen kun meinasi olla romaanin mittainen hirviö)
Olen aika ulalla tämän Särkän kanssa. Välillä on käytössä nimi Tanhuanpää ja muitakin sukunimiä vilahtaa. En tunne Teiskoa, joten torppien hahmottaminen on minulle vaikeaa. Löysin rippikirjoista sekä Särkkä että Tanhuanpää nimiset torpat. Etsimääni sukuun kuuluu Manu Manunpoika (sukunimestä en ole varma voi olla Särkkä voi olla Tanhuanpää tai molemmat) s.17.9.1877 Tampereella. Hän meni Teiskossa naimisiin Johanna Margaretan kanssa luultavasti 28.10.1906 (en kyllä onnistunut löytämään Teiskon vihityistä tätä paria) ja kuoli Teiskossa 2.10.1939.
Olen saanut jonkun muun tekemän selvityksen jossa on sukuun liittyvien henkilöiden syntymäaikoja ja paikaksi on merkitty Teisko. Mutta en löydä niitä syntyneiden luettelosta. Pitäisikö minun luetella ne kaikki epäselvät tapaukset täällä? Jospa joku Teiskon sukupuun tuntija osaisi vahvistaa. En oikein usko muilta saamiani tietoja ennen kuin näen kirkonkirjoista alkuperäisen merkinnän.