Anna Lovisa Teresia Nilsson (Larsson) - Anna Lovisa Teresia född Larsson föräldrar

Started by Joakim Setterlund on Saturday, May 18, 2019
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 6 posts
5/18/2019 at 11:32 AM

Hej
Jag undrar varför Anna har fått "nya" föräldrar. och födelse platsen är ändrad till Billinge i Skåne.
Annas näst längsta resa var när "Walle" mönstrade av i Karlskrona i Blekinge (detta var en stor händelse i hennes liv). Den ända gång hon har varit i Skåne var när hon och dottern Sonja besökte mina (och mig) föräldrar 1975.

5/24/2019 at 10:42 AM

Klarar ej att ta bort kopplingen till "Adopterad dotter till Olof Larsson och Agneta Larsson "

Private User
5/24/2019 at 12:43 PM

Hej Joakim!

Har du tagit kontakt med 'Anette Ingrid' (Private User) som lade till adoptivföräldrarna.
Hon kan kanske ge en förklaring.
Om det inte finns någon förklaring kan du kontakta mig så ändrar jag kopplingarna.

/Bo-Arne (Geni-kurator)

Private User
5/25/2019 at 7:36 AM

Hej!
Förlåt! Jag kopplade fel släktingar i trädet. Tur att du upptäckte det! Har åtgärdat det nu.

Vad roligt att du har träffat henne!

/Anette

5/25/2019 at 4:57 PM

Tack Anette :)

Ja, det var trevligt. (min) Farmor Sonja (Annas dotter) Anna hälsade på oss när vi var nyinflyttade (Veberöd, Skåne). De hade tagit tåget ner från Stockholm och pappa hämtade dem på stationen i Lund. De köpte en gungställning till oss barn, det hade vi trevligt med. Kort tid efter de hade åter kommit hem till Stockholm så dog tyvärr farmor. Det tog hårt på Anna att uppleva sin egen dotters död.

Bo-Arne tack, jag borde skrivit ett pm, hade inte koll på alla funktioner.

Private User
5/29/2019 at 4:56 PM

Vad fantastiskt när fyra generationer träffats samtidigt!

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion