Hei!
Sain GENissä alla olevan viestin. Lähettäjä oli nimimerkki ”ArdTiarna” Kun tiedustelin kuka tämä nimimerkki on ja epäilin sekä oikaisin muutamaa hänen väitettään (en missään vaiheessa asettanut hänen pätevyyttään kyseenalaiseksi tai puhunut mistään ” avuton tyypistä”), hän vastasi alla olevalla herjaavalla ja loukkaavalla tekstillä. Kysyisi onko alla oleva asiallista keskustelua GENissä?
”
ArdTiarna* kirjoitti
Tänään klo 5:04 iltapäivällä
Jaa että "hämmentäviä vuodatuksia"!? Voihan 'shit' sanoisin tässä kohtaa ihan suoraan!
Mutta olkoon!
Jos noinkin kauan olette harrastanut tutkimusta ja niiden tallennusta eri jutuissa kuten kerrotte, luulisi ymmärtävän tässä kohtaa - ettei nämä esiin tuomani asiat ole "tieteellistä tutkimusta" vaan pikemminkin mahdollisesti apuna ja viitteinä ja vihjeinä varsinaista ja lopullista tietoa etsiessä! Siis "apuna" ja helpotuksena mutta ei helvetti - avuton tyyppi"!?
En kehuskele, mutta itse olen harrastanut myös yli 20- vuotta ja jotain koen jopa uskon myöskin osaavani! Ja vieläkin osaan ottaa oppia ja tiedonmurusitakin vinkkiä avukseni! En ole täysin oppinut todellakaan!
Mutta en lähtisi teidän tavoin esim. lisäilemään mitään olettamuksia tai suoranaisia virheellisiä merkintöjä ikään kuin faktoina mihinkään, - kuten teitte nyt ainakin Alexander Hillebrandtin syntymäpaikkaan nähden Ruotsissa! Mutta siihen kommenttiin vastaaminen oli kuten on - vaikeaa!?
Jos muukin "tutkimuksenne" on tätä luokkaa l. helpomman kautta napaten/ kopioiden tai vaikka MH-foorumin tallenteista kopioivaa tallennusta ei siinä ole kovinkaan kunnianhimoisesta "tutkimuksesta" kysymys?
Näitä kaltaisianne "tutkijoita" ja tallentajia on ollutkin kautta vuosien varsin paljon näiden Kurun Hillebrandt esipolvien ja suvun kohdallakin!
Ja sama tapa - kiittämättömiä ja omahyväistä sakkia lähes kaikki kun oikaisee tai antaa lisätietoja. Onko se juuri tämän suvun ominaispiirre joka nämä tyypit perineet vai muuten junttiverien ja jalosukuisten sekoituksen syytä?
Jatkuvaa pyyntöä oikaista ja korjailla entiselleen jo oikeiksi todettujen tietojen kanssa on ollut paljon.
---
Voin kertoa teille olen ollut ensimmäisiä ( jo alk. 2008) jne. tallentajia Kurun Hainarin asukkaista ja perheestä sukuuni!
Kauttani - kuten pso Johanna Charlotta Tyrohlin äidin linjan aatelinen suku liitettiin Rehbinderin kautta ym. kansainväliseen sukupuuhun myös 'yhteistyötä' tarjonneen pietarilaisen sukututkijan (sukulaisen) - edelleen mukana kuvioissa, - avulla! Ja josta nyt tekin kaikkitietävä ja osaaja saatte nauttia!
Olkaa hyvä vaan!
Samoin avullani toin julki liitettiin samoin Geniin Hillebrandt-suvun esipolvet Tallinna / Revalissa saakka - ja tiedot näiden lähipolvista, myöhemmin maahan Saksasta saapuneisiin sukuihin!
Selvitin Alexanderin isän syntymätiedot Reval / Tallinnassa sekä A.n äidin Elisabeth Norbergin kuolin paikan ja ajan Reval/ Tallinnassa, ja samoin siellä asuneen A:n veljen W.C. Hillebrantin taustaa ja ammattia perhettä myöten, joita nyt myös paikallisten tallenteisiin yhdistetty!
Olen ollut selvittämässä Ruotsin ritarihuone-tutkija edesmenneen Pontus Möllerin tietojen avulla hänen tekemän Tyrohl-suvun tutkielmaan perustuen Johanna Charlotta Tyrohlin isän oikeaa nimeä yms. kapteeni Georg Johann Tyrohl'in sukua oli molemmissa maissa Baltiassa ja Ruotsissa mutta itse suku on varhaisen tiedon mukaan peräisin nyk. Itävallan Tirolista! Mutta tarkempaa sukulaisuussuhdetta moniin samoin sotilas-sukuisiin Tyroleihin ei ole varmistettu!
Siinä samalla selvisi myös Piitimessä / Piteå syntyneen Johanna Charlottan tarkempi syntymäaika ja siis paikka!
Nämä Geniin alkujaan tallennetut tiedot ovat levinneet sitten kuka mitenkin ja myös virheinen päivineen jo alkujaan myös My Heritagen puolelle josta ilmeisesti kopioitte myös suoraan sitä soopaa ja virheellistä infoa?
Tässä teille ja muille harrastajille taustaa tähän sukuun ja mm. tietoihin joita muut ovat mielellään lainanneet omiin tarkoituksiinsa uskottavasti!
Mutta se että "sukupuu on kansainvälinen" on erittäin hyvin tiedossani, ja jos salaisin tietoja kuten nyt teille "hyvässä uskossa" tein, ei tämä sukupuu olisi edennyt muuten kuin virheellisten olettamusten kautta!
Olin jo vuosia sitten jakamassa silloin perustettu Hillebrandt sukuseura ( Hämeenkyrö?), jolloin ei millään heille sopinut esitetty fakta ja tehdyt ''löydöt'' mm. Tallinnan suuntaan!
Hyvää jatkoa ja menestystä jatkossa - vähintään seuraavat 20-vuotta! Ok.
Mulla ei ole nyt muuta kanssanne luulen tämän viestini jälkeen... joten jääköön muukin esittelyt sikseen, oli sen verran itseriittoinen viesti ettei anna aihetta!
AT*
”