Geni no longer allows profiles to be added to country portal projects because it spams notifications to thousands of users who we suggested join that project (and it's a bad idea to try to add everyone who ever lived in a country to a single project). If you want to add profiles to geographic projects, we recommend creating sub-projects for each province, state, etc.
Je kunt iedereen uitnodigen om lid te worden van dit project genoemd "Portal voor Nederlandstaligen". Maar alleen gebruikers van Geni. Dus als medewerker.
De titel is nu wat te ruim. Je mag iedereen uitnodigen, dit project heeft alleen medewerkers. Maar profielen mogen niet toegevoegd worden.
Het is een project voor en door de Nederlandstalige gebruikers.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Op het moment dat een gebruiker inlogt vanuit Nederland voor de eerste keer krijgt deze een uitnodiging voor dit landenproject. Dus de nieuwkomers krijgen een uitnodiging van Geni. Op dit moment volgen een kleine 10.000 gebruikers dit project. En een kleine 3000 zijn lid.
Aan dit portal zit ook het project https://www.geni.com/projects/International-Dutch-Portal/5657 vast, dit is het project over het lage laden en dat project is het het country portal. Dus Het ene gaat over de staten, province, de landen. En de andere gaat over de levende en actieve gebruikers die Nederlanders zijn. En het feit dat de Nederlandstaligen wonen in Nederlanden is zal verwarring op leveren. En op blijven leveren. Overigens de profielen die in het verleden verwijderd zijn van het Project Nederlandstalige hadden met de kennis van nu verplaats dienen te worden naar een andere project.
En de verwaring is er ook bij mij. Het international Dutch Portal is ook over de gebruikers die geinteresseerd zijn in het Nederlandstalige profielen en de profielen die een band hebben met Nederland. Dus ik zit goed met verhuizen van de profielen, maar ik heb nog geen nieuw project. Ik sta open voor suggesties.
Ik denk dat het goed is dat er geen profielen van overleden personen aan een van beide projectpagina's gelinked zijn. Dat had en heeft eigenlijk geen functie, we kunnen moeilijk alle Nederlanders aan één project koppelen... Het International Portal is er gekomen voor die gebruikers die wel Nederlandse profielen beheren en/of in hun stamboom hebben (of verwachten te hebben), maar die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Het biedt de kans om via de discussies daar in bijvoorbeeld het Engels aan Nederlandse gebruikers hulp te vragen of uitleg te krijgen. Dus prima als ook daar geen link-profielen meer zijn, wat mij betreft. Wat ik wel lastig vind, is dat ik nu actieve levende geni-gebruikers niet meer kan uitnodigen 'lid' van het portaal te worden Sommigen moeten eerst wat 'ervaring' opdoen en het project volgen voor ze er ook 'instappen'. Dankzij het project wordt zichbaarder wie in ons taalgebied op de hoogte kunnen zijn van de afspraken die we in de loop van de tijd met elkaar gemaakt hebben en er eventueel op reageren. Kan de software geen onderscheid maken tussen (niet) te linken profielen en gebruikers die aan de stamboom werken?
De officiele engelse termen of mogelijkheden zijn "Add Profiles" en "Add Collaborators". En de actie "Add Profiles" is niet meer mogelijk voor sommige projecten. Het verwijderen van profielen van een project is wel mogelijk. De curatoren hebben extra rechten voor de projecten. Zij kunnen zichzelf toevoegen aan een project als daar nog geen medewerker of collaborator van zijn. Dit krijgen de curatoren voldoende uitnodigingen om lid te worden van een project, maar op verzoek kunnen curatoren mensen toevoegen aan een project. Dus mocht het niet meer mogelijk zijn om mensen toe te voegen aan een project, dan er altijd een verzoek gedaan worden aan een curator. En dan kan altijd wel een controle gedaan worden of iemand ervaren en actief genoeg is om lid te worden van een besloten project.
Uitnodigen zou in principe op twee manieren moeten kunnen. Bij de betreffende persoon en bij het betreffende project. Lukt het op geen van beide methodes?
Als ik mijn curator rechten suspend, dan ben ik een basis gebruiker, Ik kan het dus wel testen, maar dan graag even aangeven wie ik zou moeten gebruiken voor de test.
Goed initiatief! Het ljjkt me dat het (tweetalige) Nederlandse bronnen project https://www.geni.com/projects/Nederlandse-Bronnen-Dutch-Sources/8618 een onmisbaar onderdeel zou moeten zijn van deze portal. Onderdeel daarvan is het item:
Zoeken in ... :
Dit verwijst door naar projectpagina's per provincie. Lijkt me ook niet een onbelangrijke verrijking van deze portal.
Het Nederlandse bronnen project zou in aanmerking moeten komen voor dezelfde status als deze portal in die zin dat daar ook geen profielen aan toegevoegd zouden kunnen worden etc.
Wat betreft de layout van de NL versie kan de volgorde van de verschillende items verbeterd worden.
De uitleg van de functie van deze portal kan duidelijker en beknopter. De verwijzing naar Mike met zijn verhaal hoeft niet zo uitgebreid en hoort niet de spits af te bijten in de introductie van de portal dat namelijk is gevat in het item: Welkom Nederlands-, Vlaams-, Afrikaans- & alle andere 'Dutch-like'-taligen!
Het GEDCOM verhaal is kwa volume wel heel erg prominent aanwezig. Dat item zou aanzienlijk kunnen worden ingekort.
Het item: De kwaliteit van Geni
Dit is mijns inziens totaal verdwaald en hoort niet thuis op deze portal.
Visueel zijn de gele sterretjes gedateerd en komen rommelig en te speels over. Liefst zou ik de uitstraling willen overnemen van het Nederlandse bronnen project. Met instemming zou ik me daar graag over willen ontfermen.
Ik kan mij wel vinden in beknopter, Het zijn wel belangrijk onderwerpen. Dat verhaaltje van Mike is bedoelt als een tijdelijk verhaal en kan er nu wel af of op een subpagina.
De rest kan ook op subpagina's. Maar dat is mijn mening.
Het zijn wel belangrijk onderwerpen, maar laten wij de startende gebruikers niet overspoelen met informatie.