En ole vielä kiivennet tuohon haplopuuhun tuohon oksalle katsomaan viereisiä haaroja. Tosin en edes tiedä mitä tuo polkusi tarkoittaa tuossa eli nuo N-Y sarjat peräkkäin, sillä olen vasta alaluokilla näissä asioissa, tai oikeammin kiertokoulussa, Sillä aina eri puolilta ja eri keskusteluissa opin aina jotain uutta.
Tuo isälinja on suuri mysteeri. Sillä isän äidin puolelta pääsen kauas menneeseen ja äidin vanhempien kautta vieläkin kauemmas eli hakkapeliittoihin joten minussakin virtaa aatelisten verta. Tosin tuo mtDNA linja minulla on T2 joka sekin on mielenkiintoinen haplo.
Tuo isäisän isoveli ja pikkuveli ovat myös äpäröitä ja muita lapsia en vielä näe tämän 100-vuoden säännön takia. Mummulla kun oli kuusi lasta, joista neljä kuoli aivan pieninä. Joten nykyiset DNA-testit eivät heihin auta. Tuo toinen elossa oleva lapsi (nykyään jo kuollut), poika hänkin sai perheen aikaiseksi ja siinä on myös yksi poika, joka ei halua tehdä testiä. Joten olen vähän umpikujassa tässä. Noita nimiä joita viestissäsi on, ei ole minun sukulinjoissani (tosin voinee olla isoisän kautta!). Mutta kiintoisaa tämä papan metsästäminen on, todella.