Petter Hansson Plagman - Kaksi samannimistä veljestä

Started by Private User on Tuesday, January 1, 2019
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 10 posts

Voiko olla kaksi samannimistä veljestä, joista toinen on syntynyt samoihin aikoihin kuin isänsä ja äitinsä? Ei taida olla ihan fyysisesti mahdollista.

Ei ole tietoa..mulla..

Ei muuten, mutta noiden tietojen pohjalta näyttäisi vähän siltä, että setä ja veljenpoika on kirjattu veljeksiksi. Ei yleensä ollut tuolloinkaanniai tapana antaa veljeksille aivan samaa etunimeä, eikä vanhemmatkaan varmaan ole saaneet lasta samoihin aikoihin, kun ovat itse syntyneet. Toki joku adoptio voisi olla mahdollinen, mutta aikuisadoptiot ovat kai useimmiten liittyneet aatelissuvun jatkamiseen tilanteessa, jossa aateloidun sukuhaaran viimeisellä ei ole ollut miespuolisia jälkeläisiä.

Kuka lienee "keksinyt" tämän 1560 syntyneen Petterin. Minulla omassa My Heretage tutkimuksessa on vain 1606 syntynyt Peter.

Kyllä niiden molempien lisääjät ovat genin kuraattoreja. Ammattitaitoa löytyy, joten älkää ainakaan poistako, ennen kyselemistä ja tutkintaa. Kaksoiskappaleita voi jäädä profiileihin, tai sukulaisuussuhteisiin virheitä, mutta ei välttämättä. Joskus samasta perheestä löytyy useitakin samannimisiä lapsia, ensimmäisen em. menehtyessä. Joku syy näihin lienee löytyy. Kannattaa kysyä profiilin lisääjältä.

Näitä löytyy toistensa lähipiiristä ja joku outo suma niissä on, kun tutkii erikseen ja katselee sukulaisuussuhteita, jota eivät genissä näy oikein. Hmm..

Petter Plagman
Petter Hansson Plagman
Peter Hansson Plagman
Peter Petersson Plagman
Petter Hansson Plagman
Petter Plagman

Kyllä tuo vanhempikin Petter Hansson ihan oikea henkilö on - on meinaan esi-isäni - muttta hän ei oikein voi olla tuon genissä isäkseen merkityn Hans Plagmanin ja Agnes Finnon poika, vaan todennäköisemmin Hansin veli.

Olen 1.10.2018 lähettänyt yhden Petter Hansson Plagmanin profiilin ylläpitäjille kysymyksen samaisesta aiheesta, vastausta ei ole kuulunut. Itse en pysty asialle mitään tekemään, muuta kuin spekuloimaan. Kyseessä on minunkin esivanhemmat, joten sillä tavalla oma lehmä ojassa tässä.

Jotain yhdistettävää noista varmaankin löytyisi. Täytyy etsiä lähdetietoja henkilöistä. Myös Finnon suvusta muutamakin puoliso näkyy löytyvän eri Pettereille ja tosiaan omia esivanhempia minullakin heissä, eli Pettereitä löytyy tuolla niin vanhemmista että lapsista ja heidän lähisuvusta, aivan eri polvista.

Laitoin tästä viestin Facebookin virheketjuun.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion