Paavo Bertilinpoika Lunkka - Mistä lähteestä tulee patronyymi Bertilinpoika?

Started by Private User on Wednesday, November 28, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 14 posts

Profiiliin merkityissä lähteissä tälle henkilölle ei ole mainittu patronyymiä.

Löytyisikö tietoa mistä lähteestä tai lähteistä Bertilinpoika on tullut tälle henkilölle?

Viite kyseiseen lähteeseen olisi hyvä merkitä profiiliin, sillä nykymerkinnöillä asian oikeellisuus helposti epäilyttää.

Kiitokset lähdeviitteiden täydentämisestä jo etukäteen!

Pyysin joo Tarjaa täydentämään nuo lähteet kun minulla niitä ei ollut ja niistä tuli viestillä pyyntö selvittää ne.

Onneksi Tarja ne täydenteli.

Toivottavasti tämä asia selviää.

Oikein hyvät ja aiheelliset olivat nuo viimeisimmät profiilin päivitykset, mutta Bertilinpoikaa koskeva lähde tosiaan puuttuu edelleen.

Sitä minullakaan ei taida olla tietoa. ❤

Ei ainakaan noissa mun paperiversioissa ole jos niitä oikein tavaan. Mulle siis aikanaan Seppo Tamminen noi tutki ja paperilla ne siltä sain. Niin siksi lähteet puutui. Enkä ole tosiaan tuohon asiaan edes osannut kiinnittää huomiota, et on jossain vaiheessa tuonne ilmaantunut. Kun en itse mikään tutkija ole lähinnä vaan seurailen mitä tapahtuu, mut joskus joku lisäys muutos omassa varsin laajassa ja päällekkäisyyksiä omaavassa puussa jää huomaamatta. Varsinkaan kun niin vähän itse ymmärtää. Onneksi täällä saa aina apuja kun vaan kysyy. Ihana ohjelma.

Ei ole faktaa siitä, että Bertil olisi PAAVO ja MATTI Lunkan isä. Jos joku löytää, niin taikuutta on ilmassa.
Lukekaahan tämä!
Perttu (Bertil) on vanhin isäksi sopiva, joten hänelle on TUNNETTUJEN POIKIEN LISÄKSI
laitettu myös Paavo ja Matti pojiksi, vaikka isää ei tiedetä. Koska joka tapauksessa on sukulaisuus ilmeistä ja Mäntyharjun Lunkka suku saadaan näin yhtenäiseksi.

Seppo Tamminen? Aivan uusi nimi. Tunnen alkuperäistutkimusen tekijän ja tiedän jatkajan nimen.Saan kummatkin kiinni.
Alkuperäisen tekstin tekijä (siis se, joka aloitti tehdä tätä tutkimusta) ei usko Bertilin isyyteen. Myöhemmin lisätty.

Juuri sitä haetaan että voidsanko tuo Berttil teksti poistaa tuosta kokonaan. Kun nämä muut tiedot ovat tässä faktaa.

Eli kyseessä on oletettu isä Perttu (Bertil), siinä tapauksessa tuo pitäisi joka tapauksessa profiilissa selvästi ilmetä. Pirkko, mitä henkilötietoja tästä Pertusta on, milloin eli, missä jne. löytyykö hänestä mainintaa esim. henkikirjoissa tai muualla ?

Mun omassa sukupuussa Paavolla ei ole isää merkittynä, joten puolestani tuon patronyymin voi poistaa

Hei,
lisäsin sinne nyt kysymysmerkin Pertunpoika ?,
Jos lisätietoa tämän oletetun isän henkilöllisyydestä ei tule, sitten on syytä poistaa patronyymi kokonaan.

Poistin patronyymin nyt kokonaan, saahan sen sitten lisättyä uudelleen kun/jos uutta tietoa löytyy :-)

Oikein hyvä! Juuri olin kannattamassa poistoa. Patronyymi on helppo lisätä kun lähteistä löytyy tukea sille.

Hei, minulla on pitkä lista Bertil (Perttu) Lunkan jälkeläisistä. Yksi jälkeläispolvi tulee ihan nykypäivään.

Olen huomannut tänä kesänä, että Bertilin jälkeläispolvelvea on tallennettuna GENiin. Nyt en enää löydä sitä ketjua. Miten voisin löytää ne tallenteet? Asia kävi ilmi siitä, että olit hyväksyt itseni väärän Adam Lunkan ylläpitäjälistaan.

Käsiini saamani sukutulkimukset ovat kaikki tehty vain kirjoituskoneella. Valitan.

Pirkko M

Olen tutkinut kirkonkirjoa. Usein niistä ainakin suvun alkutantereilrta puuttuu merkintå kenen pojasta on kysymys. Nythän juuri tarkastelussa, miten läheistä sukua Lunkat ovat. Älkää hermostuko liian aikaisin.
Please!

Showing all 14 posts

Create a free account or login to participate in this discussion