Syver Christiansen Bekkelaget (Mustigheit) - Var Syvers far Christian Musticheit?

Started by Arne-Sten Christiansen on Thursday, November 22, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 4 posts

Syver var en av mine aner. Om han var sønn av Christian Musicheit er mildt sagt svært diskutabelt. Noen i parallelle greiner til min slektsgrein vil nok hevde det, blant annet fordi et liknende navn, Motekait (eller noe slikt) har fulgt noen i slekta. Dyktige slektsforskere har avvist dette.

Fødselsår er også svært uvisst da det ikke har vært mulig å finne innførsel ved dåp. Vi vet ikke om han var 40 eller 50 da han ektet Margrethe. Også antall barn er usikkert.

Det er dristig å legge han inn med en lang anerekke som høyst sannsynlig er feil.

@Syver Christiansen Bekkelaget

Hei. Din argumentasjon høres troverdig ut. Andre deltakere på Geni har jo hatt muligheten til å komme med innsigelser uten at dette har skjedd. Jeg har tatt Syver Christiansen Bekkelaget vekk ifra anrekken Musicheit da dette mest sannsynlig er feil. mvh Terje Nordhagen

Kan en av ekspertene skrive inn i profilen at det eksisterer en slik teori, og hvorfor den ikke er troverdig / godt nok bevist til å føres inn?

Ellers kommer noen i neste uke og legger inn foreldre på ham igjen.

Jeg er ikke ekspert, men har drøfter Syvers opphav på Digitalarkivets brukerforum for en del år siden. Prøver å legge lenke her, og håper det fungerer:

https://forum.arkivverket.no/topic/178174-etterkommere-etter-syver-...

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion