Bjørn, Tror Du Må Studere De Kildene Litt Mer.!
Gjert Johansen Var Født I Borge 1761, Og Døde 1843 I Borge I Vestvågøy.
Ser Han Igjen Har Blitt Koblet Sammen Med FEIL Mor, Elen Johannesdatter Fra Forsmoen I Hemnes. Det Arne Skarpås Har Forsøkt Å Gjøre,
Er Å Rydde Opp I Et Konglomerat Av Tidligere Feil I Treet Her.
Jostein Nydal Har Lagt Inn Den Profilen Av Gjert Johansen 21. Oktober 2010.
Og Kjell Odding Har Lagt Inn Disse Kildene Som Viser Til Kvæfjord.
Den Gjert Jeg Slo Sammen, Var Sønn Av Johannes Jensen Og Elen Marie Johansdatter I Borge, Vestvågøy. Var Intet Foreldrepar Fra Kvæfjord Der FØR Sammenslåingen.
Beklager At Du Ble Plaget Med Dette, Bjørn. Da Får Feilen Bare Stå ..
Mulig@Jostein Nydal Kan Fortelle Hvem Sin Sønn Han La Inn I 2010..
Beklager Igjen. ELEN JOHANSDTR. JOHANNESDATTER Forsmoen, Hemnes Er IKKE Mor Til Gjert På Borge.
Takk Bjørn. Det Som Nå Gjenstår Er Gjert Sin ""Mor"" Som Ikke Har Noe Tilknytning Til Gjert Jorhansen Li Borge. Jeg Tør Ikke Å Koble Henne Fra Flere Ganger, Virker Som Noen "Hardnakket" Holder Fast På At Hun Var Gift BÅDE I Hemnes Og I Borge Samtidig..
Hvis Du Kan Koble Henne Fra.?
Ellers Ser Alt Riktig Ut for Meg Nå, Takk Så Mye.
Og Turen Takk Til Arne Skarpås Som Tok Tak I Dette Og Forsøkte Å Rydde Opp..
Mvh. Elna
Den eneste kilden for dåp som var på Gjert Johansen, Li er nå flyttet til ham fra Kvæfjord. Eneste kildene som er igjen er folketelling 1801 samt hans begravelse, dvs ingen bekreftelse på hvem som er hans foreldre (og jeg anser ikke trekilen linken som en kilde da det nettstedet heller ikke viser noen primærkilder)
Dåp 2. Pinsedag 1761 = 19. Mai 1761 Borge Kirke: (Se Venstre Side)
""Johannes Jensen Og Elen Johannesdatter Deres Ægte D.B. Nom; GIERT""
Nordland fylke, Borge, Valberg i Borge, Ministerialbok nr. 880A01 (1750-1774), Kronologisk liste 1761
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20071105630368
TROLOVET 04. August 1785 Borge Kirke: (Side 218 Venstre Kolonne)
Ungkarl GJERT JOHANSEN LIE Med Pigen ELISABETH ERLANDSDATTER HANDBERG
Spons. Johan Olsen Øver Liland Og Anders Jacobsen Ibidem.
Nordland fylke, Borge, Valberg i Borge, Ministerialbok nr. 880A02 (1774-1795), Kronologisk liste 1785, Side 218-219
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20071105630557
VIELSE Dom 11. Ma Trinit. 1785:
GJERT JOHANSEN LIE Og Pigen ELISABETH ERLANDSDATTER HANBERGET
Nordland fylke, Borge, Valberg i Borge, Ministerialbok nr. 880A02 (1774-1795), Kronologisk liste 1785, Side 218-219
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20071105630557
KONFIRMASJON 1779 Borge Kirke: (Venstre Side, Høyre Kolonne)
GJERT JOHANNESEN HANDBERGET 17 Aar Gml.
Nordland fylke, Borge, Valberg i Borge, Ministerialbok nr. 880A02 (1774-1795), Kronologisk liste 1779, Side 106-107
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20071105630502
Bra, nå har du grunnlag nok til å velge rette foreldre. Som Pro bruker har du tilgang, og ingen har noengang protestert på et slikt valg når man har en kilde å vise til. Sjekk imidlertid om den/de foreldrene som kuttes nå vil mangle et barn med samme navn - i så fall må det treet også rettes opp i.
Dernest må det sjekkes ut om alle barna er hans eller tilfører ham fra Kvæfjord.
Bjørn P. BROX
Treet Til Gjert Og Hans Foreldre Var HELT Korrekt Før Sammenslåinger Ble Reversert.
Arne Skarpås Hadde Jobbet En HEL Dag Med Å Rydde Opp Og Få Alt Korrekt.
Det Var INGEN Endringer Under Gjert Sin Profil Som Viste At Han Tidligere Hadde Tilhørt Andre Foreldre Enn Disse.
Så Jeg Foreslår At Du Ordner Dette, Så Man Slipper Å Gjøre Jobben En Gang Til.
Tror du bør sjekke revisjonene på profilene før du kommer med slike påstander om at jeg kludret det til.
Jeg reverserte kun en sammenslåing for å koble fri den profilen som var markert som fra Kvæfjord, og den ble helt frikoblet som et resultat av det, så jeg bare lot den bare ligge. Samtidig ble det gjort mange endringer av andre.
Her står det iallefall følgjande:
Elen Johansdatter, Li
Sammenslåingen mellom Elen Marie Johansdatter og Elen Johannesdatter (Johansdatter), Forsmoen ble reversert av Bjørn P. Brox.
I går kl 9:58 a.m