Hennike Bengtsson - Föräldrar?

Started by Niklas Lovefall on Tuesday, March 13, 2018
Problem with this page?

Participants:

• Geni member
  • Peter Marklund
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 9 posts
3/13/2018 at 9:36 AM

Hej!
varifrån kommer uppgiften att Hennikes föräldrar skulle vara Bengt Björnsson och Ingrid Karlsdotter Lake?

Mvh Niklas

Peter Marklund
3/13/2018 at 9:47 AM

det står på min farmor profil var genom henne som jag hittade det

3/13/2018 at 9:50 AM

Ser i "revisions" följande:

Bergsman Hennike Bengtsson's parents were changed to Bengt Björnsson Sparre and Ingrid Karlsdotter Lake by Annelie Rosie Margaretha Almroth. Apr 18, 2017 at 4:28 PM

Det står på ganska många ställen på internet om både Hennike Bengtsson och Ingrid Karlsdotter Lake men ingenstans står det att de hör ihop. Är därför nyfiken på om det verkligen stämmer.

Private User
3/14/2018 at 3:04 AM

Hej ! Mitt internet fungerar inte så jag kan inte gå in på släktträdet. Jag har själv undrat om det stämmer med Hennike Bengtssons föräldrar. Jag har absolut inte lagt dit dem i trädet. I så fall har de blivit hopkopplade och kommit in. Jag är släkt med han Hennike Bengtsson genom min momor och morfar på bådas sidor.

Private User
3/14/2018 at 3:18 AM

Britt marie Sohlström har forskat mycket tillsammans med sin far och kan mycket om bergsmännen i bergslagen. I hennes uppgifter finns mycket om bland annat Hennike Bengtsson och andra bergsmän. Än en gång nämner jag att jag har absolut inte personligen lagt till Hennike Bengtssons föräldrar i trädet. De bara fanns där i släktträdet en dag. Jag har tyvärr inte hittat några uppgifter om hans föräldrar. Det vore intressant att göra det och se att det stämmer.

3/14/2018 at 12:00 PM

Hej Annelie!
Vad skumt att det ser ut som att det är du som gjort ändringen.
Den ändringen är mig veterligen den enda uppgiften om Hennikes föräldrar.
Det gör att jag är mycket tveksam till om det stämmer. Jag hade hoppats på att du satt på något bevis för att det är så. :)
/Niklas

Private User
3/14/2018 at 2:04 PM

Uppgifterna har funnits före 2013, tagits bort och återkommit flera gånger men utan källor.
Jag tar bort dessa föräldrar igen.

Private User
3/14/2018 at 4:31 PM

Hej Niklas!. Den 18/12 2017 var det en person som skulle ändra i geniträdet och då försvann Hennike Bengtssons andra fru Rikemor Henniksdotter helt från trädet. Det var tomma luckor kvar i trädet. Jag la därför till henne i släktträdet igen. Jag vet att geni ändrade om och det blev någon sorts sammankoppling med Hennike Bengtsson, Rikemor Henniksdotter och hans första fru Tidichsdotter samt deras barn. Om det då blev någon sorts sammankoppling med Hennike Bengtssons föräldrar när det slogs ihop med personerna vet jag inte. Annars har jag aldrig lagt in dessa föräldrar i trädet och skulle aldrig ha gjort det om jag inte var säker. Jag har aldrig skrivit deras namn heller. Nu såg jag att föräldrarna var borta och jag kunde inte se vad det var som gjorde att mitt namn stod där som om det var jag som lagt in dem eller ändrat deras namn. Det är otäckt att sitt namn står skrivit till något som man är oskyldig till, när någon annan har lagt in namnet från början. Jag har själv tyckt att det var konstigt att hans föräldrar stod med, för jag har aldrig hittat dem på internet. Jag har läst någonstans att Hennikes fru kom från någon finare släkt, men aldrig hört vad de heter. Men om det är sant eller inte vet jag ingenting om.

3/14/2018 at 10:35 PM

Hej!
Det är lugnt! :)
Spännande, kommer du ihåg var du läste det?

/Niklas

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion