Aan : alle lieve Geni-broeders & sisters
Van : --jMVu--
Over : verloren gewaande boeken?
In deze discussielijn kunt u andere Geni-gebruikers vragen of zij in het bezit zijn van een bepaalde uitgave en hen 'verleiden' daaruit wat gegevens voor u in de 'big tree' te plaatsen. Om elkaars profielen te verbeteren, wijzigen of van nieuwe verwanten te voorzien is wel een onderlinge samenwerking --in geni-taal col-laboration, ik zeg liever co-operation of collega-- vereist. Maar dat moet voor globe-trotters en kooplieden als wij Hollanders altijd zijn geweest toch geen probleem vormen! Handel valt of staat met onderling vertrouwen en (hééél soms, maar niet aan klerken) 'n bietje smeergeld.....
ADVIES : Bent u niet zo'n teipgriet, sorry ik bedoel tijpegeit, eh... typiste als ondergetekende? Een correct ISBN-nummer is voldoende! Via internet heeft elke lezer razendsnel gevonden waar nog --antiquarisch-- aan 'n exemplaar is te komen. Maar het is natuurlijk voor volgers van deze communicatie-lijn wel handig als u iets meer schrijft over uw verzoeknummer.
NOTA BENE : U mag hier ook in een andere taal communiceren, MITS u er -via translate- een korte samenvatting in het DUTCH bijzet.
Mijn vader Everard van Dijk is van de papier generatie en verzameld dit soort boeken en scant en kopieert regelmatig op verzoek. Ik zal binnen kort even vragen of hij een lijstje wat hij heeft op papier, sorry in een e-mail zet en dan kan een type geit zo als ik of iemand anders het overzetten in de project omschrijving. Op dit moment is het onderzoeksproject de Kennemerland en de edelen uit dat gebied tussen 1000 en 1500. Dus daar leent hij en verzamel hij nu de boeken over.