Eik og Birkevoll, Vatne Sokn.

Started by HelgeB on Thursday, January 18, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 7 posts
1/18/2018 at 2:06 AM

Ane Nilsdatter
Jeg har i dag kommentert denne slektsrelasjonen som irriterer meg noe grenseløst. Her har noen rotet sammen to søstre med samme navn, Anne og slik blir det halvsøsken i søkk og kav. Noen på da kunne gå inn og få skikk på dette tøvet!

1/18/2018 at 5:10 AM

Arne Sandbakken kan du og HelgeB snakke sammen og komme fram til et tre som er korrekt. Best at dere gjør det som kjenner slektskretsen, for skal jeg eller noen andre kuratorer gjøre det, så må vi starte og sjekke kildene.

Mvh
Remi

1/22/2018 at 2:29 AM

Jeg prøvde en henvendelse for et/kanskje to år siden, tida går fort? Ingen respons. Ser vi på denne: Anne Johansdotter Gjelsten Dette er Anne DEN ELDRE trolig f. 1795. Og som vi ser hadde ho ei søster gift Eeg/Eik. Og dette navnet/adressen fikk søsteren med å gifte seg med Nils Jacobsen Eeg. 15. okt. 1729 i Vestnes kirke. https://media.digitalarkivet.no/kb20070904660261 Denne Anne dy. får sitt siste barn i 1749 og da skjønner vi at dette ikke er hun som er født før 1700! Min formor Anne Johansen fra Gjelsten gift til Byrkjevoll der det etter hvert blir 3 ekteskap har jeg studert så mye og skrevet om at noen videre utgreiing om hva som er riktig skulle være unødvendig. http://www.bjerkevoll.net/248052130 Altså må alle koblinger til Nils J. Eeg fjernes (da unntatt svogerskap).

1/22/2018 at 3:51 PM

Arne Sandbakken var sist pålogget 15. januar 2018, så gi han noen dager til, kanskje han leser eposten han skal ha fått fordi jeg nevnte han i denne tråden. Ellers så kan du jo prøve å sende han en beskjed fra Ane Nilsdatter sin profil.

3/1/2018 at 1:15 AM

Her er det nok hverken vilje eller ønske til å rette opp åpenbare feil. Og når ikke jeg kan gjøre noe med tøvet som andre legger inn får vi vel bare akseptere at slektsvirusa i verdenstreet får fritt spillerom :(

4/22/2019 at 3:08 AM

Jeg har fjerna Eeg som ektemann til Anne J.

6/3/2019 at 1:43 AM

Mange takk Marit. Ikke så ofte jeg er innom så derfor litt sein reaksjon.

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion