Aleksandr Nokelainen PRO
eilen klo 9:44 iltapäivällä
Ilmianna
Vuosi sitten, Geni.com sai tarjouksen maksaa "Pro" -tilin ja tehdä DNA-testi, vastasin tähän, kuukauden kuluttua DNA-testi on tehty ja lähetin sen Geni.com. Vuodesta on kulunut vuosi, premium-tilaus päättyy, eikä DNA-testitietoja vieläkään käsitellä ja lisätä Geni.comiin
Tämä menettely kesti noin 20 päivää sivustossa https://www.myheritage.com/.
Kysymys kuuluu: Onko kannattaa ostaa premium-merkintä Geni.com-palveluun, jos tällainen asenne sivuston jäsenille?
Leena Hyvärinen os. Kauppinen
eilen klo 11:04 iltapäivällä
Ilmianna | Poista
Aleksander Nokelainen, missä laboratoriossa DNA testi tehtiin? Geniin olen itse omilta FTDNA:n sivuilta liittänyt tulokseni, koska FTDNA :n sivuilla on Geniin klikkaus mahdollisuus. Siis yhden itse suoritettavan klikkauksen päässä tietojen siirtyminen Geniin ja profiiliin.
Genihän on vain sukupuu ohjelma, johon kukin itsetutkiskelun jälkeen DNA datansa joko antaa tai sitten ei anna.
Olenko jotenkin väärin ymmärtänyt kysymyksesi? Minulla on perus genitili, siis en maksa vuosimaksua.
Aleksandr Nokelainen PRO
eilen klo 11:51 iltapäivällä
Ilmianna
DNA-testi suoritettiin laboratoriossa myheritage.com/
Ennen viimeistä joulua Geni.comista tuli tarjonta maksaa vuosittainen tilaus ja saada DNA-testiin asetelma. Saatuaan setin, otin näytteen ja lähetin sen osoitteen liitteenä. Minun piti luoda uusi perhepuu myheritage.com/: ssä
Vastaus tuli myheritage.com/
Ladasin tuloksen ja lähetin sen Geni.com:iin
Osassa "DNA" ilmestyi merkintä: Autosomaalisen DNA-testin tulokset ladattiin Geniin 12. maaliskuuta 2017 ja ne käsitellään pian.
Haluan osallistua Geni DNA Research Project -hankkeeseen
Voit poistaa autosomaalisen DNA: n ladatut testitulokset Geniä.
Tästä lähtien tässä muutoksessa ei ole tapahtunut muutoksia, mutta samanaikaisesti suuri määrä sukulaisia löytyi myheritage.com/: ssa DNA-testissä.
Kysymys: Onko järkevää kehittää puu geni.com/: sta, jos kaikki on toistettava myheritage.com/: llä ja maksettava aikaa ja maksettava tili, joka ei pysty käsittelemään DNA-testiä koko vuoden ajan?
Tänään klo 12:39 aamulla
Ilmianna | Poista
Jotain kummallista tuossa vyyhdessä on. MyHeritage teettää DNA testinsä samassa laboratoriossa kuin mitä FTDNA:n testit tehdään.
Minusta sinä voisit ladata datasi FTDNA:han , niin sieltä saat sitten Geniinkin tuolla klikkauksella. Ei Geniin kannata maksaa tuon DNA:n takia, ei siellä ole erityisihmisiä mitenkään DNA:ta käsittelemässä, tiedot menevät vain profiiliin. Eniten suomalaisia on testauttanut tähän mennessä FTDNA:ssa. Tässä ohjeet siirtoon: https://www.familytreedna.com/learn/imports/transfer-autosomal-ance...
FTDNA sivuston yläpalkista löytyvät testiit, kun klikkaat niitä, niin valikosta poimi Autosomal Transfer. Näyttää, että ei peritä maksua. Saat ftdna tilin ja paljon uusia sukulaisia - ftdna:lla testatut. JA sen datasi Geniin. Tuohon ei mene kuin hetkinen tuohon siirtoon. Voit kirjoittaa minulle lekapostiatgmail.com jos haluat kysellä.
Geniin yleensä riittää, kun tuo iso isovanhempansa, senjälkeen alkaa löytyä jo pantuja henkilöitä, joku sukupuusi henkilö, kun kokeilet ja kannattaa katsoa, mitä sukujesi nimiä löyty jo Genistä. Sinut yhdistetään sitten ns. isoon puuhun. Genissä ei ole itsenäisiä omia sukupuita, vaan ne yhdistetään kokonaisuuteen.
Tänään klo 12:43 aamulla
Ilmianna | Poista
Aleksandr Nokelainen: Genissä on jo valmiina 1093 Nokelaista :) Kokeile muita sukujasi, niin näet määrän.
Reijo Mitro Savola C
Tänään klo 3:43 aamulla
Ilmianna
Korjaus tässä keskusteltuun: Genillä ei ole DNA-testausta, vaan esim. FTDNA:lla ja MyHeritagella, eikä niin olleen Geniin myös makseta siitä.
Jos on testauttanut DNA:nsa (1) FTDNA:lla, niin on suoraviivaista kytkeä FTDNA-tili Geniin DNA-välilehden kautta. Jos taas on testauttanut (2) MyHeritagella, kannattaa muuntaa tuo MyHeritagen tulos FTDNAlle (sen pitäisi olla ilmaista), ja sen jälkeen kytkeä näin saatu FTDNA-tili Geniin kuten (1)-tapauksessa. Tämä siksi, että ainakaan minulla ei ole tällä hetkellä tiedossa mitään toista tapaa tuoda MyHeritage-DNA-tulos Geniin.
Toinen huomio: tämän keskustelunketjun tarkoituksena on joulu-tammikuun lähdetietohaasteen tilannekuva. Suosittelisin uuden keskusteluketjun perustamista DNA-asioihin liittyen.
Tänään klo 10:31 aamulla
Ilmianna | Poista
Reijo - tuota yritin selittää Aleksander Nokelaiselle, kiitos sinulle. Ja annoin email osoitteeni juuri tuon takia, että aihe ei kuulu tähän ketjuun. Voit poistaa keskustelun, siirtääkään sitä ei varmaan voi uuteen ketjuun.