Slette fra stamtavlen.

Started by Bjørn Johan Busch on Wednesday, October 4, 2017
Problem with this page?

Participants:

Showing all 6 posts

Hei, jeg har fått inn noen 100 personer på min stamtavle som jeg ikke ønsker å ha her inne. Men om jeg prøver å slette de, får jeg beskjed om at: Du kan ikke slette denne personen Administratoren av denne profilen tillater ikke at andre kan redigere. Eller så står det: Om du sletter dette, vil du også slette dette fra den personen som administrerer denne. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Mvh
Bjørn Busch

Hvorfor ønsker du ikke å ha dem? Husk at du er koblet til et verdenstre og stamtavlen du snakker om her på Geni er ikke din, men vår. Du har helt sikkert koblet noen av profilene du administrerer sammen med profiler andre administrerer her på Geni, og slette andre sine profiler er ikke veldig populært.

Remi

Bjørn Johan: Hvis du ønsket å ha ditt eget frittstående tre som kun kan redigeres av deg og ikke kobles til andres slektstrær så er nok ikke Geni riktig plass. Da er slektsprogram på egen PC, Myheritage, Ancestry o.a. mye bedre. Tanken bak Geni er som Remi nevner, et verdenstre der alle er koblet sammen og der det kun skal være en profil pr person i treet, altså at flere administrerer en profil sammen. Det vil si at de profilene som er administrert av andre enn kun deg, bør ikke slettes da de ikke bare er dine. For å koble deg fra verdenstreet må du da slette forbindelsen mellom de som kun er dine profiler og verdenstreet... Men når du har vært koblet til lenge nok, så er det mange linjer igjen og da kan det være like greit å starte slektstre på et annet nettsted/program, der du kan ha full kontroll selv.

Skal prøve å forklare. Et ektepar har valgt å gå fra hverandre. Den parten som da ikke lenger er i vår slekt, har koblet hele sin slekt til vår gren, og dette gjelder ganske mange. Det er snakk om flere generasjoner bakover. Det er den delen jeg ikke ønsker å ha, men jeg må samtidig si at jeg ikke er ute etter å lage krøll.

Det er bare å kutte koblingen mellom ektefellene. Er det barn involvert er det verre, og i respekt for dem bør det ikke gjøres.

I praksis kan ektefellene i geni.com ha forholdet til hverandre som eksmann og ekskone eller alternativt ekspartner og ekspartner dersom de ikke var gift med hverandre. Dersom de faktisk levde sammen er alt annet historieforfalskning. Og en ting til: Mine foreldre og søsken er ikke "min" eksklusive familie. De tilhører sine respektive partnere, søsken og foreldre, som sannsynlig har en annen oppfattelse om det ene eller andre enn jeg. Alt annet er navlebeskuelse. Please smile..

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion