Keuruusta ovat itsenäistyneet Multia ja Pihlajavesi, ja Pihlajavesi on myöhemmin liitetty takaisin. Kaikille kolmelle on omat paikkakuntaprojektit Genissä.
Pihlajavetiset olen liittänyt Pihlajaveden kyläpuuhun riippumatta Pihlajaveden hallinnollisesta tilanteesta. MInulle on tärkeää seurata sukujen vaiheita tiettyyn maantieteelliseen sijaintiin sidotun projektin puitteissa. Jos on elelty myös Keuruuseen kuulumisen aikana, olen liitellyt profiileja myös Keuruun sukupuuhun. Tähän mennessä asiasta ei ole tullut kysymyksiä, ja mielelläni kirjaisin em. käytännön suositukseksi Pihlajaveden kyläpuun kuvaukseen.
Aloituksessa kysyttiin kuitenkin Multian eikä Pihlajaveden käytännöstä. Mitä mieltä muut olette asiasta? Jos henkilö on asunut vain Multialla sen itsenäistymisen jälkeen, niin silloin Multian projekti on oikea paikka hänelle, kun taas Keuruun projektiin hän ei kuulu.
Hiskistä kävin tsekkailemassa, että Multiasta tuli saarnahuonekunta vuonna 1795, kappeli vuonna 1831 ja kirkkoherrakunta vuonna 1886. Pihlajavesi tuli saarnahuonekunnaksi vuonna 1781, kappeliksi vuonna 1831 ja kirkkoherrakunnaksi vuonna 1910. Liitettiin takaisin Keuruuseen vuonna 1969 jolloin muodostettiin yhteinen seurakuntayhtymä. Tämän jälkeen vuonna 1995 liitettiin Keuruuseen kappeliseurakunnaksi.